ترکیه اسناد صوتی و تصویری شکنجه و قتل خاشقچی را دارد

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام های آمریکایی و ترکیه‌ای نوشت، دولت ترکیه به مسئولان آمریکا گفته است که مستندات صوتی و تصویری در اختیار دارد که ثابت می‌کند، «جمال خاشقچی» در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

به گزارش ایمنا، مقام‌های آمریکایی و ترک به واشنگتن پست گفتند، این اسناد نشان می‌دهد یک تیم امنیتی سعودی خاشقچی را در کنسولگری بازداشت کرده و سپس وی را کشته و جسدش را مثله‌ کرده‌اند.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد: سند صوتی از داخل سفارت بیان می‌کند که پس از ورود جمال چه اتفاقی افتاده است. صدای وی و صدای مردانی را می‌توان شنید که به عربی سخن می‌گویند. می‌توان شنید که وی چگونه بازجویی و شکنجه شده و به قتل رسیده است.

یک منبع دیگر نیز گفته است که طبق سند صوتی می‌توان صدای ضرب و شتم کردن خاشقچی را شنید.

به نوشته واشنگتن پست، وجود این شواهد توضیح می‌دهد که چرا مقام‌های ترکیه سریعاً عربستان سعودی را مقصر قتل خاشقچی معرفی کردند، اما این مقام‌ها در انتشار این اسناد محتاط بوده و بیم آن دارند که نحوه جاسوسی ترک‌ها از سفارت خارجی در کشورشان را افشا کند.

هنوز معلوم نیست که آیا مقام‌های آمریکایی این اسناد صوتی و تصویری را مشاهده کرده یا شنیده‌اند یا نه، اما مقام‌های ترکیه محتوای این اسناد را برای همتایان آمریکایی خود تشریح کرده‌اند.

خاشقچی که از منتقدان آل سعود است دوم اکتبر (دهم مهرماه) برای دریافت اسناد مربوط به ازدواجش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد اما پس از آن اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست. مقام‌های سعودی مشارکت در عمل ناپدید شدن وی را رد کرده‌اند.
منبع:ایرنا

کد خبر 355824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.