همایش آیت نکویی در اصفهان برگزار شد

همایش «آیت نکویی»، ویژه گرامیداشت پدر اصلاحات و رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در مدرسه امام صادق (ع) اصفهان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم بزرگداشت سید علی نکویی زهرایی، شامگاه پنجشنبه -۱۹ مهر- با حضور شماری از مقامات کشوری  و استانی همچون سید عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور در دوره اصلاحات، محسن مهرعلیزاده استاندار، قدرت الله نوروزی شهردار و فتح الله معین رییس شورای شهر اصفهان برگزار شد.

در این آیین پیام سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی و معصومه ابتکار در تقدیر از شخصیت سید علی نکویی قرائت شد.

موفقیت های اصلاح طلبان در سالهای اخیر به واسطه امثال نکویی است

سید عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور در دوره اصلاحات در این مراسم گفت: واگذاری کارها به جوانان از مرام های اصلاح طلبی است، اما نه با قیمت نادیده گرفتن سرمایه های انسانی پیشکسوت. جوانان باید حضور بازنشستگان و دریای تجارب آنها را برای خود سرمایه بدانند.

وی تأکید کرد: سرمایه های موجود در جوامع به سه بخش اقتصادی، اجتماعی و انسانی تقسیم می شود، جامعه‌ای که سرمایه های انسانی خود را از دست بدهد، روی خوشبختی را نمی بیند، زیرا بدون سرمایه های انسانی، سرمایه های اقتصادی و اجتماعی از بین خواهد رفت.

وزیر کشور در دوره اصلاحات افزود: تجلیل از یک شخصیت سیاسی و اجتماعی، در اصل نکوداشت فضیلت‌های اخلاقی و یک سنت حسنه است و به نسل جوان نشان می دهد که دارای عقبه فکری و معنوی است. اگر سرمایه های انسانی مورد بی مهری قرار گیرد، سرمایه های اجتماعی و معنوی جامعه مورد دستبرد قرار می گیرد.

موسوی لاری با اشاره به سید علی نکویی تصریح کرد: این شخصیت در دوره قبل از انقلاب یکی از فعالان مبارزه با طاغوت بود؛ به گونه ای که کتابفروشی او مرکز رفت و آمد نیروهای مبارز بود و در سالهای بعد از پیروزی انقلاب در پست هایی مانند استانداری و فرمانداری فعالیت های ویژه ای داشت.

وی افزود: در دوره دولت اصلاحات نقش نکویی در وزارت کشور یک نقش بی نظیر بود که با روی خوش و دلگرمی کار می کرد؛ در دوران پس از اصلاحات نیز نکویی در اصفهان اسوه و الگویی برای مشارکت و همگرایی اصلاح طلبان ایجاد کرد که در کل کشور مثال زدنی است و اگر اصلاح طلبان در سالهای اخیر موفقیت هایی داشته اند به واسطه امثال نکویی است.

تکریم از نکویی تکریم از دوستی، پاکدامنی، صداقت و راستی است

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان از دیگران سخنرانان ویژه این آیین بود و در بزرگداشت نکویی گفت: تکریم از نکویی تکریم از دوستی، پاکدامنی، صداقت و راستی است که در شرایط سخت همواره امید بخش بود. او  به خدای بزرگ باور و به امام راحل (ره) ارادت بسیار داشت و همواره مدافع ارزشهای انقلاب اسلامی بود.

نکویی سنگ صبور استانداران بوده و هست

محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان نیز در این مراسم گفت: نکویی یک عمر برای آرمانهای انقلاب از جمله استقلال، آزادی، جمهوری و انقلاب اسلامی جنگید و تجلیل از او تجلیل از آرمانهای انقلاب است.

وی با اشاره به فعالیت های گوناگون نکویی در دستگاههای اجرایی، افزود: علی نکویی در دوران اصلاحات در وزارت کشور مانند سنگ صبوری برای همه استانداران بود و امروز یکی از امین ترین افراد برای من در مشورت ها است.

نکوداشت نکویی مصداق شکر نعمت است

فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در تجلیل از نکویی گفت: این بزرگداشت به مصداق شکر نعمت وجود چنین شخصیت های الگو و اسوه برای نسل جوان است. هیچ کس را ندیدم که مثل نکویی اینگونه به آرمانهای امام راحل (ره) پایبند باشند.

کوچکترین قدمی برای پست گرفتن برنداشتم

سید علی نکویی، رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز در این آیین گفت: من به جز انتخاب شغل معلمی، در بعد از انقلاب در تعیین مشاغل دولتی خود انتخابگر نبودم و شغل ها خود به سمت من آمدند و من کوچکترین قدمی در این خصوص برنداشتم.

وی افزود: چون تلاشی برای گرفتن پست و مقام نداشتم خودم را مدیون کسی نمی دانستم، بلکه این سمت ها را نعمتی برای خدمت می دانستم. تجربه به من ثابت کرد هرجا قدمی را با اخلاص برداشتم راه برایم هموار شد و برعکس اگر تمجیدها یا انتقادها بر من تاثیر گذاشتند، دچار گرفتاری شدم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان از همراهی و کمکهای همسرش در طول مسیر مبارزه و فعالیت های سیاسی و اجتماعی تجلیل و از همکاران خود در بخش های مختلف دولتی تشکر کرد.

کد خبر 355818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.