کاهش تصادفات به عزم همگانی نیاز دارد

تیران-فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون گفت: کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن به وظیفه اجتماعی همگانی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران وکرون، سرهنگ علی صادقی در آیین تجلیل از رانندگان قانون مدار این شهرستان اظهار کرد: قانون مداری نظم و امنیت را ارتقا می بخشد و دغدغه های اجتماعی و مشکلاتی مانند آمار بالای تصادفات را در جامعه کاهش می دهد.

وی افزود: کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن نیاز به عمل اجتماعی همگانی دارد تا با مشارکت مردم و مدیران کشور تغییرات اساسی در حوزه حمل و نقل و ترافیک اتفاق بیفتد و با قانون مداری، امنیت و ایمنی خودروها و ایمنی جاده ها تصادفات کاهش یابد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون با اشاره به آمار بالای تصادفات در کشور، تصریح کرد: عزم همگانی برای کاهش تصادفات در کشور وجود دارد همچنان که تاکنون توانسته ایم موفق عمل کنیم، اما باید تغییر نگرش و توجه در حوزه های مختلف بیشتر شود تا اینکه بازهم شاهد کاهش وقوع تصادفات باشیم.

وی ادامه داد: آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان و نوجوانان جزو برنامه های مهم پلیس است، اما قانون مداری رانندگان الگویی برای کودکان و نوجوانان برای آینده خواهد بود و اگر آن ها قانون گریزی را از خانواده های خود، رانندگان سرویس های عمومی و سایر افراد مشاهده کنند حتما در آینده تاثیر می گذارد.

سرهنگ صادقی به وضعیت ترافیک شهرستان تیران و کرون اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال تصادف فوتی در شهرهای این شهرستان اتفاق نیفتاده، اما وضعیت تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن بیش از سال گذشته بوده و باید این وضعیت تحلیل و از وقوع مجدد آن جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: ساماندهی وضعیت راه ها، افزایش کنترل های پلیس، رانندگی با سرعت مطمئنه و رعایت حقوق دیگران در رانندگی به کاهش تلفات جاده ای کمک می کند و نیاز به همکاری همه افراد با انجام چنین اقداماتی است.

وی تجلیل از رانندگان نمونه را فرصتی برای معرفی افراد الگو و تلاش برای کاهش تصادفات و تخلفات دانست و تصریح کرد: رانندگان سرویس های عمومی تحت نظارت پلیس هستند و هر ساله برترین آن ها مورد تجلیل قرار می گیرند البته افزایش قانون مداری وظیفه همه رانندگان است.

کد خبر 355813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.