مخالف برخورد های فیزیکی برای رفع معضل سدمعبر هستم/ کرامت مردم باید حفظ شود

شهردار اصفهان گفت: برای رفع معضل سدمعبر برخوردهای فیزیکی و حذف آنان مورد پسندم نیست، این مهم باید از نظر جامعه شناسی و روانشناسی بررسی شود تا راهکار علمی و دقیق برای حل آن پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز - پنج شنبه نوزدهم مهرماه- با حضور در برنامه رادیویی « شهرپرسشگر، شهردار پاسخگو» به مشکلات کم آبی تابستان، انتخابات سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور اشاره کرد همچنین به همراه معاونان خود در مدیریت شهری پاسخگوی برخی از مشکلات سطح شهر از جمله مسائل ترافیکی، چاله‌های سطح شهر، معضل استقرار دستفروشان در پیاده‌روها و همچنین نقش شهرداری در آموزش دانش آموزان بود.

وی با اشاره به انتخابات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اشاره کرد و افزود: از برنامه‌ریزان استانی و کشوری تشکر می‌کنم که زمینه حضور نمایندگان شهرداران را در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور فراهم کردند.

شهردار اصفهان ادامه داد: ابتدا در هر استان انتخاباتی انجام و شهردارانی برگزیده می‌شوند؛ از سوی استان‌های بزرگ سه نماینده و برخی استان‌های کوچک دو نماینده انتخاب می‌شوند؛ روز گذشته در جلسه سازمان شهرداری‌ها و دهیاریها ۲۷ نماینده حضور داشتند که سه نفر از آنان پس از اظهارنظر و گفت و گو انصراف دادند و سرانجام بعد از رای گیری بنده به عنوان نماینده سازمان انتخاب شدم.

نوروزی ضمن تشکر از همه کسانی که در جلسه انتخاب اعضای سازمان  شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با رای خود من را به عنوان نماینده استان انتخاب کردند، گفت: این فرصتی برای اصفهان، همه شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان است که در تصمیم‌گیری‌های کشور نقش داشته باشند که این مهم به اصلاح ساختار شهرداری‌ها، بودجه شهرداری‌ها و افزایش امکانات موجود کمک بسیاری می‌کند.

 بحران آب را با مدیریت واحد پشت سر گذاشتیم

وی با بیان اینکه با انسجام و یکپارچگی و مدیریت واحد بحران کم‌آبی در تابستان را پشت سر گذاشتیم، اظهار امیدواری کرد: این روزها شاهد بارش باران هستیم و از خداوند بابت این نعمت سپاسگذاری می‌کنیم، امیدواریم این بارش ها تداوم داشته باشد و امسال سال خوبی در پیش رو داشته باشیم و بحران آب تا حد امکان رفع شود .

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امسال تابستان سختی را پشت سر گذراندیم  حفظ ۳۷۰۰ هکتار فضای سبز با شرایط کم‌آبی وضعیت سختی را ایجاد کرده بود، در این راستا ستاد بحران و خشکسالی را تشکیل دادیم و خوشبختانه با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و مدیران این شرایط را پشت سر گذراندیم.

نوروزی ضمن تشکر از  سازمان آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و همه مسئولان شهری گفت: اگر این یکپارچگی و انسجام و مدیریت واحد برای حل مسئله کم آبی نبود، امروز شاهد بسیاری از مشکلات در اصفهان بودیم.

 وی خاطرنشان کرد: لازم است با تصفیه پساب‌ و استفاده از آن تا حدودی مشکل آبیاری فضاهای سبز را در شهر رفع کنیم؛ در تابستان به دلیل خشکی چاه‌ها و نبود آب مجبور بودیم با تانکر فضای سبز شهر را آبیاری کنیم.

نوروزی ادامه داد: ۳۰ هزار تانکر با قیمت گزاف از بیرون شهر خریداری کردیم تا فضای سبز شهر حفظ و نشاط اجتماعی و شادابی برقرار باشد.

وی همچنین با قدردانی از مردم اصفهان گفت: اگر همکاری شهروندان برای صرفه جویی در بخش خانگی نبود قطعا به راحتی از این بحران عبور نمی کردیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: ستاد خشکسالی در نظر دارد علاوه بر شهرداری و با همکاری سایر سازمان ها و با بهره گیری از نظرات مدیران، اساتید و بخش خصوصی نحوه آبیاری را تغییر داده و از گونه های گیاهی مقاوم به کم آبی استفاده کند همچنین از پساب های تصفیه شده برای آبیاری استفاده شود تا سرسبزی شهر از دست نرود و شاهد زندگی مردم در امنیت و شادابی و سرسبزی همراه با دلخوشی باشیم.

انتخاب شهر اصفهان به عنوان پایلوت اجرای طرح جامع از سوی وزارت کشور

نوروزی به فرآیند تهیه طرح جامع شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: تهیه طرح جدید جامع شهر اصفهان با رویکرد مسئله محور و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان منعقد شده، پس از سالها آغاز شده است.

 وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان پایلوت تهیه طرح جامع از سوی وزارت کشور انتخاب شده است، ادامه داد: وقتی طرح بزرگی تهیه می شود باید مردم مشارکت و مداخله داشته باشند و نظر دهند تا با نظر ذی نفع‌ها یعنی شهروندان بتوانیم طرحی با رویکرد مسئله محوری و آمایش سرزمین تهیه کنیم.

شهردار اصفهان افزود: با تهیه طرح جامع شهر برای بسیاری از گره‌های کور و مشکلات شهر باید راهکارهای مناسب اندیشیده شود و چنانچه اتفاق بیفتد چشم انداز بسیار خوبی در اصفهان خواهیم داشت.

برخورد فیزیکی با معضل سدمعبر مورد پسندم نیست

نوروزی به معضل سدمعبر در معابر شهر اشاره کرد و گفت: سدمعبر یکی از معضلات اجتماعی است که تنها اختصاص به شهر اصفهان ندارد در همه شهرها این مشکل وجود دارد، برای رفع این معضل و حفظ حقوق عابران پیاده باید چاره اندیشی کرد که در این راستا سازمان میادین برای پرنده فروش‌های خیابان عطار که از نظر بهداشتی برای شهر ایجاد الودگی می‌کنند و یا گل فروشی‌هایی که در خیابان هشت‌بهشت‌ شرقی سدمعبر می کنند، در حال چاره اندیشی است تا آنها را به مکان دیگر منتقل کند تا از ترافیک مرکز شهر کاسته شود.

وی تصریح کرد: برای دست فروشان هم باید چاره ای اندیشیده شود، آنان باید ساماندهی و مدیریت شوند و این معضل در همه دنیا وجود دارد، اما باید به عنوان یک واقعیت اجتماعی به آن نگاه کرد و راهکار علمی و دقیق برای آن اندیشید.

شهردار اصفهان تاکید کرد: برخوردهای فیزیکی و حذف آنان مورد پسند من نیست، بنابراین از نظر جامعه شناسی و روانشناسی باید بررسی شود تا راهکار علمی و دقیق برای آن پیدا کنیم، جلسات بسیاری در این زمینه برگزار شده است و امیدوارم تا به نتیجه رسیدن این جلسات برخورد ماموران سد معبر برخوردهای انسانی باشد و حقوق شهروندان رعایت شود.

نوروزی اظهار کرد: نباید با یک تخلف، برخورد متخلفانه‌ای انجام شود، برای رفع این معضلات باید راهکارهای علمی و دقیق پیدا کرد، اگر چه حل این معضلات بستگی به بسیاری از مسائل در کل کشور دارد اما ما تلاش می کنیم که این مسائل سازماندهی  و مدیریت شود تا منفعت عمومی تامین شود، زیرا پیاده رو متعلق به همه است و نباید مانعی برای رفت وآمد وجود داشته باشد، آمد و شد مردم باید بدون مانع و روان انجام شود که جز مسائل کلیدی و اصلی کار شهرداری محسوب می شود.

 وی ادامه داد: کرامت مردم و حقوق انسانی آنان باید در این موارد مورد توجه قرار بگیرد، اما با جدیت باید پیگیر رفع این معضل باشیم.

 بیشترین سرمایه گذاری برای کودکان باشد

شهردار اصفهان با اشاره به نقش این مجموعه در آموزش جوانان و نوجوانان گفت: کودکان و نوجوانان آینده سازان این کشور هستند و برای آنانی که آینده کشور در دستانشان هست باید سرمایه گذاری انجام شود هرچه قدر سرمایه گذاری بیشتری انجام بگیرد، منافع مردم در آینده بهتر تامین می شود .

وی ادامه داد: تلاش شهرداری براین است که زیرساخت های لازم را فراهم کند به طور مثال برپایی جشنواره کودکان و نوجوانان برای شکوفایی استعدادهای آنان است، اگر بر روی حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی تاکید می شود برای این است که تسهیلات  لازم را برای تردد روان آنان فراهم شود البته فرهنگ سازی نیز باید در این زمینه صورت گیرد. 

شهردار اصفهان گفت: رساندن ۷۰ هزار دانش آموز با ۱۰ هزار وسیله نقلیه به مراکز آموزشی نمی‌تواند برای شهرداری افتخار باشد زیرا معتقدم طرح های شهری همانند طرح جامع به گونه ای باشد که امکانات و فضاهای آموزشی در کل شهر توزیع شود و دسترسی مردم بدون وسیله نقلیه تضمین شود .

نوروزی ادامه داد: در برخی از کشورها گران ترین خانه ها در مناطقی قرار دارد که امکانات آموزشی و مدارس به محل سکونت و منطقه مورد نظر نزدیک تر است، بنابراین در طرح جامع  و همه برنامه ها در نظر داریم کودکان و نوجوانان را به گونه ای حمایت کنیم تا بتوانیم آنان بهتر آینده کشور را تامین کنند.

وی افزود: اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک شناخته شده است؛ تفاهم نامه ای در این خصوص در وزارت کشور منعقد شد که اصفهان را به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب کرد و یونیسف به زودی این مهم را اعلام خواهد کرد.

شهردار اصفهان گفت: همه این اقدامات برای آن است که این کودکان بهتر پرورش پیدا کنند و استعدادهای آنان شناسایی شود، بنابراین این سرمایه گذاری می تواند جامعه را نجات دهد و مشکلات را حل کند.

نوروزی افزود: در این خصوص ارتباط خوبی با دانشگاهها و آموزش و پرورش داریم و چنانچه که بخواهیم آینده  کشور را تامین کنیم باید بیشترین سرمایه گذاری را برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم. 

کد خبر 355804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.