درخواست عضو حماس از عباس برای اجرای آشتی ملی

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست توافقات آشتی ملی امضا شده میان این جنبش و جنبش فتح را به مرحله اجرا درآورد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «موسی ابومرزوق»، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در توییتر خطاب به محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین توصیه کرد که جنبش حماس را به گروگان گرفتن ملت فلسطین یا حمایت از معامله قرن و متضرر نشدن از این طرح و یا بی‌توجهی به درد و رنج مردم متهم نکند.

وی خطاب به عباس این سوال را مطرح کرد: چرا برعکس این عمل نمی‌کنی تا حمایت مردم را جلب کنی و مشکلات آنها مانند بحران‌های برق و آب و حقوق‌ها و محاصره غزه را رفع کنی؟

این رهبر برجسته حماس ادامه داد: کاری کن که مردم احساس کنند طرفدار آنها هستی. به جای این که شمعی را خاموش کنی، یک لامپ بیشتر روشن کن.

محمود عباس از آوریل ۲۰۱۷ مجازات‌هایی را علیه نوار غزه اعمال کرده است که این مجازات‌ها طی ماه‌های اخیر هم تشدید شده است و از جمله آنها می‌توان به کاهش ۵۰ الی ۷۰ درصدی حقوق‌ها، بازنشستگی پیش از موعد هزاران کارمند دولتی، ممانعت از انتقال دارو و کمک‌های پزشکی به غزه و توقف پرداخت بودجه جذب نیرو به وزارتخانه‌ها اشاره کرد.

کد خبر 355795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.