پیشینه تاریخی سرزمینمان را فدای قهر طبیعت نکنیم

جمعی از فعالان اجتماعی و فرهنگی شهر یزد با حضور در اصفهان، برای حل تعارض‌های پیش آمده میان مردم دو شهر، با مسئولان و فعالان اجتماعی شهر اصفهان به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر امین مقدم، رییس مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری یزد، در جمع فعالان اجتماعی و فرهنگی دو شهر اصفهان و یزد در کنار پل تاریخی خواجو گفت: فعالان مدنی شهر یزد با به کارگیری دیپلماسی فرهنگی به دنبال نزدیکی میان خود و مردم اصفهان هستند تا پیشینه تاریخی این مردمان فدای قهر طبیعت نشود زیرا نه تنها ایران بلکه دنیا نیز دچار بحران خشکسالی شده و ما پیام آور این اصل هستیم که تاریخ مردمان این سرزمین یکی بوده و نباید تقسیم بندی های سیاسی باعث جدایی میان آنها شود.

وی کلید موفقیت و بیرون آمدن از بحران خشکسالی را تنها گفت و گو دانست و اظهار کرد: انتظار ما این است که دستگاه های حاکمیتی راهکارهای عملی، سریع و شفاف خود را برای حل بحران خشکسالی پی بگیرند.

رییس مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری یزد افزود: ما به عنوان شهروندان یزدی از مشکلاتی که مردم اصفهان به خاطر خشکسالی درگیر آن هستند ناراحت بوده، خود را در کنار آنان دیده و در این راه تمام تلاش خود را برای صرفه جویی در مصرف آب به کار خواهیم گرفت تا با برنامه ریزی های مناسب بحران خشکسالی را پشت سر بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: قطعا این همدلی و همراهی دوسویه بوده و کشاورزان شرق اصفهان که حاصل زحمات چند نسل خویش را درحال از دست رفتن می بینند، نیز شرایط بدی را که مردم یزد با آن دست و پنجه نرم می کنند، درک خواهند کرد.

امین مقدم آمدن فعالان اجتماعی و رسانه ای یزدی به اصفهان را یک الگو توصیف و عنوان کرد: این اقدام نمونه خوبی برای جا انداختن فرهنگ حل بحران ها و اتفاقات کشور به وسیله گفت و گو و مراوده است تا پیشینه زیبا فرهنگی این سرزمین همچنان زیبا بماند و طبیعتا هیچ گروهی مانند فعالان فرهنگی نمی توانند حامل این فرهنگ باشند.

برای حل بحران‌ها از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود بهره ببریم

محمد عیدی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر داری اصفهان نیز در این جمع گفت: قطعا تنها راه برون رفت از بحران ها دیپلماسی فرهنگی بوده و حضور فعالان فرهنگی یزد در پاسخ به حضور چند ماه پیش ما در این جهان شهر ایران گام مهمی درجهت تحقق این امر است.

وی افزود: باید برای حل بحران‌ها از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی موجود بهره ببریم نه آنکه این ظرفیت ها خود، باعث ایجاد بحران شود؛ این ظرفیت ها نه تنها باعث برکت برای هر دو شهر شده بلکه سبب ایجاد یک جریان اجتماعی برای ایران نیز خواهد بود و سرآغازی است برای آنکه بگوییم مرزهای سیاسی ما را از یکدیگر جدا نخواهند کرد.

همچنین مهدی مقدری، عضو شورای شهر اصفهان نیز با اشاره به منافع ملی ناشی از بحران خشکسالی، اظهار کرد: میان مردم اصفهان یک حس همبستگی ملی وجود داشته و اگرچه خشم مردم بحران زده برخی مناطق استان اصفهان به خاطر مشکلات معیشتی قابل درک است اما این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که همگی آنها حس مردم دیگر شهرها را نیز درک می‌کنند و ما از طریق دیپلماسی فرهنگی سعی در حل تعارض میان آنان را داریم.

به گزارش ایمنا، حاضران در این جمع با ایجاد حلقه انسانی در مقابل پل خواجو و حضور در مرکز انتقال خون اصفهان همبستگی میان مردم دو شهر اصفهان و یزد را به رخ کشیدند.

کد خبر 355793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.