نخستین رقابت بهترین سخنگوی زبان انگلیسی استان اصفهان برگزار می‌شود

مدیر مسئول دبیرخانه مرکزی رقابت بهترین سخنگوی زبان انگلیسی استان اصفهان روند برگزاری نخستین رقابت بهترین سخنگوی انگلیسی استان اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا ، محسن ملاحسینی ظهر امروز (پنجشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این که انقلاب صنعتی موجب گرایش مردم به فرهنگ غرب شد، اظهار کرد : در سال‌های گذشته در ایران شاهد پیشرفت چشمگیر فراگیری  زبان انگلیسی بوده‌ایم و آموزش مکالمه زبان انگلیسی در ایران رواج پیدا کرد. البته در بسیاری از کشورهای آسیایی مانند هند شاهد رشد بالای بکارگیری این زبان هستیم که با پیشرفت تکنولوژی در این کشور همزمان بوده است.

وی افزود : در کشور از ابتدا نگاه اشتباهی نسبت به مقوله آموزش زبان انگلیسی بوده است و به جای این که به آن به عنوان عامل مؤثر در رشد و پیشرفت نگاه شود، هدف یادگیری آن را مهاجرت از کشور، عنوان کرده‌اند.

 مسئول دبیرخانه مرکزی "رقابت بهترین سخنگوی زبان انگلیسی استان اصفهان" در مورد اهداف برگزاری این رقابت گفت: اولین هدف گسترش فرهنگ اسلامی ، ایرانی ، بومی و محلی استان اصفهان با استفاده از ظرفیت زبان انگلیسی است.

ملاحسینی ادامه داد : ایجاد حس علاقه برای جوانان مستعد و اهل دانش کشور برای استفاده از ظرفیت زبان انگلیسی نیز از مهم‌ترین اهداف این رقابت است و ایجاد نگرش جدید و حذف نگرش مهاجرت‌ به زبان انگلیسی و تقویت و توسعه برندهای شخصی که برای نخبگان جامعه بسیار لازم است نیز در دستور کار دبیرخانه قرار دارد.

وی با اشاره به سابقه برگزاری این رقابت در شهرستان مبارکه تصریح کرد : از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ این رقابت در شهرستان مبارکه برگزار شد که نتایج سازنده آن سبب تصمیم برای برگزاری آن در سطح استان شد.

مسئول دبیرخانه مرکزی رقابت بهترین سخنگوی زبان انگلیسی استان اصفهان ادامه داد: رقابت از ظرفیت بسیار مناسبی برخوردار است و در چشم‌انداز آینده آن، برگزاری در سایر استان‌ها با محوریت دبیرخانه مرکزی دیده می‌شود و هدف دبیرخانه برگزاری این رقابت در سطح کشور در آینده‌ای نه چندان دور است.

وی با بیان این که مراکز دولتی و خصوصی زیادی از جمله دانشگاه‌های مختلف اصفهان از این رقابت حمایت می‌کنند، افزود : در واقع حامیان اصلی ما شرکت‌کنندگانی هستند که با شرکت در این رقابت به پیشرفت علمی کشور کمک می‌کنند.

ملاحسینی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار ایمنا در مورد امکان برگزاری این رقابت در زبان‌های دیگر و تسهیلات درنظر گرفته شده برای نفر برتر اظهار کرد: ظرفیت برای برگزاری رقابت در دیگر زبان‌ها نیز وجود دارد اما در شرایط کنونی فقط زبان انگلیسی مد نظر دبیرخانه است و نفرات برتر هم با معرفی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد استفاده این سازمان در جایگاه‌های مختلف قرار خواهند گرفت.

شرایط رقابت کنندگان

همچنین احمد عزیزخانی، دبیر اجرایی دبیرخانه مرکزی رقابت بهترین سخنگوی زبان انگلیسی استان اصفهان در ادامه این نشست گفت: تا زمان برگزاری نخستین رقابت بهترین سخنگوی زبان انگلیسی استان اصفهان، حدوداً ۴۰ روز فرصت باقی است و دبیرخانه طی جلسات متوالی برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای هر چه مناسب‌تر برگزار شدن این رقابت انجام داده است.

وی با بیان این که مرحله نیمه نهایی ۲۴ آبان‌ماه در دانشگاه اشرفی اصفهانی برگزار خواهد شد، ادامه داد: مرحله نهایی نیز ۱۹  آذر ماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود که البته جزئیات تکمیلی و دقیق آن متعاقباً اعلام خواهد شد .

وی اضافه کرد : شرایط ثبت نام در این رقابت بسیار آسان و قابل دسترس طراحی شده و رقابت کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت ما و ارائه اطلاعات خود ، فایل صوتی پنج دقیقه‌ای از صحبت‌های انگلیسی خود را آپلود کنند تا مورد بررسی دبیرخانه قرار گیرد .

دبیر اجرایی دبیرخانه مرکزی رقابت بهترین سخنگوی زبان انگلیسی استان اصفهان افزود: همچنین افرادی که مایل به مصاحبه حضوری برای شرکت در رقابت هستند می‌توانند با حضور در مکان دبیرخانه مرکزی رقابت به نشانی اصفهان، چهارباغ بالا، کوچه شهید شریفات پلاک ۷۷ ، برای مصاحبه به منظور شرکت در رقابت حاضر شوند.

وی با اشاره به این که جامعه هدف برای برگزاری این مسابقه بازه سنی ۱۶  تا ۳۰ سال است، گفت: متولدین کشورهای انگلیسی زبان قادر به شرکت در این رقابت نیستند و شرکت‌کنندگان زن و مرد از استان‌های دیگر هم می‌توانند برای حضور در این رقابت شرکت کنند.

عزیزخانی اضافه کرد : نفرات برتر با دریافت گواهی شرکت در این رقابت می‌توانند به مرحله نهایی صعود کنند و سه نفر برتر مرحله نهایی صاحب جوایز نقدی به ترتیب ده میلیون ریال ، هفت میلیون و پانصد هزار ریال خواهند شد.

موضوعات و جزئیات رقابت

همچنین دبیر علمی رقابت بهترین سخنگوی زبان انگلیسی استان اصفهان در ادامه این نشست با اشاره به اولویت‌بندی‌های دقیق دبیرخانه اظهار کرد: این دبیرخانه موضوعات فرهنگ و هنر و صنایع دستی استان اصفهان، میراث و فرهنگ اقوام ایرانی و موضوعات آزاد را برای برگزاری این رقابت‌ها در دستور کار خود قرار داده است. البته منابع صحبت‌های شرکت‌کنندگان حائز اهمیت است و باید آنها را پیش از ایراد سخنرانی‌ها به هیأت داوران اعلام کنند.

محمد سلیمانی ادامه داد: مرحله نهایی رقابت نیز در سه بخش ارائه سخنرانی پنج دقیقه‌ای ، پاسخگویی به سوالات هیأت داوران و ارائه یک سخنرانی فی‌البداهه صورت می‌گیرد که توسط هیئت داوران با معیارهای ساختار سخنرانی، شیوه سخنرانی، محتوای سخنرانی و مدیریت زمان داوری می‌شود.

کد خبر 355792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.