پاییزِ سیور، بهار را به پستوی خاطرت می‌نشاند

سمیرم-روستاگردی و روستاگذرانی یکی از تفریحات مفرح و شادی است که مورد توجه شهرنشینان بوده زیرا حال و هوای روستا و نوستالژی شیرین پرسه در روستا، گمشده آنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کشور ایران روستاهای شگفت‌انگیز و بکر کم ندارد، از سرآمد بودن روستاهایی همچون ماسوله، ابیانه، کندوان و ... که بگذریم طبیعت زیبا و هوای دل‌انگیز برخی روستاهای دیگر هوش از سر آدمی می‌برد و روح و روان هر گردشگری را به تلاطم می‌اندازد.

هرچند بهار بهترین فصل برای گردش در سراسر این گیتی است، اما اینجا از پس خزان پاییز، روستاهای هزار رنگی خودنمایی می‌کنند که زیبایی بهار را به پستوی خاطرات می‌سپارد.

سرزمین هزار رنگ کوه‌های زاگرس میانی در فصل پاییز نمایی کم‌نظیر را به نمایش می‌گذارد تا در همهمه برداشت محصول‌های کم‌نظیر با عطرهای بی‌نظیر انسان را به ژرفای رؤیاها ببرد.

برای رسیدن به این روستا باید چمدانتان را به مقصد سمیرم ببندید. "سیور" با قرار گرفتن میان قلل مرتفع دنای مرکزی، موقعیت متمایزی نسبت به بسیاری از روستاهای گردشگری استان دارد.

این روستا در ۶۰ کیلومتری جنوب سمیرم و ۲۲۰ کیلومتری اصفهان قرار دارد. سیور یکی از روستاهای توریستی و دیدنی استان اصفهان است که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی زیادی قرار گرفته است.

اگر می‌خواهید تصویری از این روستا را در ذهنتان داشته باشید باید ابیانه را در دل جنگل‌های شمال کشور ببینید تا تصویر این منطقه به‌ خوبی در ذهنتان ترسیم شود.

هر چند بیشتر بافت قدیمی روستا بر اثر خانه‌سازی‌های مدرن از بین رفته است؛ هنوز هم اصالت روستانشینی و زندگی روستایی در این منطقه حفظ‌ شده است.

از حق نگذریم پاییز فصل هزار رنگ طبیعت، فصل خزان و برگ‌ریزان درختان با بوی نم خورده کاهگل خانه‌ها روستایی صفای دیگری دارد، برای فرار از زندگی پر دغدغه شهرنشینی.

 در جستجوی عطر سیب

هرچند سیور نامی چندان آشنا نیست؛ اما برای آن‌هایی که روستاگردی را یکی از تفریحات لذت‌بخششان قرار داده‌اند، می‌تواند گزینه خوبی باشد تا در فصل نارنجی سال آرامشی کم‌نظیر را تجربه کنند.

آب‌ و هوای معتدل‌، خاک مناسب و جریان آبی که از میان صخره‌ها به شمال روستا وارد می‌شود، موقعیت مناسبی برای باغ‌داری و کشاورزی روستاییان فراهم آورده است و همین امر موجب شده تا مهم‌ترین فعالیت مردم سیور باغ‌داری باشد.

در روستای سیور باغستان‌ها و مزارع کشاورزی وسیعی وجود دارد و باغات سیب مهم‌ترین جاذبه طبیعت‌گردی این روستا بوده که در بهار و تابستان طبیعت گردان بسیاری را پذیرا است.

عطر بی‌نظیر سیب سمیرم در هوای سیور آن‌قدر قابل‌ استشمام است که عطر گل‌های بهاری را به صندوقچه خاطرات روانه می‌کند. از دیگر جاذبه‌های طبیعی روستای سیور، آبشارهای فراوان و رودخانه این روستا است که همچون کمربندی اطراف روستا در جوش‌ و خروش است.

گزارش از: سید محمد مهدی قائم‌مقامی، خبرنگار سرویس شهرستان ایمنا

کد خبر 355774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داودامیری IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    0 0
    سیوربه عبارتی زیباتر یعنی بهشت گمشده