حسینی‌نیا: به دنبال تحقق مفهوم "حق به شهر" هستیم

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در تهیه و تدوین برنامه جامع شهر اصفهان با رویکرد جدید، باید به سوی کلانشهری دارای اقتصاد خلاق، پایدار و تاب آور، نوآور، زیست پذیر، دانش محور و گردشگر پذیر با برابری جنسیتی پیش برویم تا بتوانیم به معنای واقعی مفهوم "حق به شهر" را دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد حسینی نیا صبح امروز (پنج‌شنبه) در مراسم اعلان عمومی شروع فرایند تهیه طرح جامع شهر اصفهان اظهار کرد: آخرین طرح جامعی که برای شهر اصفهان برنامه ریزی شد سال ۱۳۶۷ کلید خورد، اما امروز که ۳۰ سال از آن طرح جامع می گذرد با پیگیری اعضای شورای پنجم شهر اصفهان لزوم تهیه طرح جامع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برای دریافت دیدگاه های مراجع شهر از جمله شورای و شهرداری اردیبهشت ماه سال جاری همایشی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد که منجر به عقد قرارداد همکاری و برنامه ریزی برای تدوین طرح جامع در آن همایش شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آغاز این رویکرد نیاز به بررسی دقیق تر و حضور ذی‌نفعان داشت، شورای راهبری باهمکاری اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شد و نخستین جلسه آن به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان شکل گرفت و مباحث طرح جامع جمع بندی و در نهایت تیرماه ۹۷ عقد قراداد با مشاور مربوطه در اداره کل راه و شهرسازی تنظیم شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه آسیب شناسی وضع موجود شهر اصفهان در بازه زمانی سه تا پنج ماه در دستور کار قرار گرفت، گفت: معاونت شهرسازی با توجه به ضرورت این طرح و سوابق طرح های توسعه شهری همچنین کاستی هایی که در آن مشاهده می کرد، همگام با راه و شهرسازی به تدوین ۱۵ تکنیک مشارکت ذی‌نفعان پرداخت و ۱۲ مدل تحلیل را بررسی کرد و در نهایت در کمیته اجرایی بحث مدل «ماتریس قدرت» و مدل «شبکه اجتماعی» را در راستای اجرای سیاست ها مورد توجه قرار داد.

حسینی نیا ادامه داد: در این برنامه ریزی، شهرداری اصفهان درصدد است با همکاری شورای شهر و راه و شهرسازی جلسات کمیته اجرایی برنامه جامع شهر با رویکرد نوین را پیگیری و دیدگاه ذی‌نفعان را با برگزاری جلسات همگانی و هشت گروه کانونی از جمله گروه کانونی زیست بوم، کالبدی و حمل و نقل با نظر متخصصان و نهادهای مردمی جمع آوری و گام بعدی پروژه را پیگیری کند.

وی افزود: ۶۰ نشست با محوریت هشت گروه کانونی پیش بینی شده تا مباحث به خوبی دنبال شود همچنین دیدگاه های متخصصان و مشارکت شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد: در تهیه و تدوین برنامه جامع شهر اصفهان با رویکرد جدید، اصفهان را به سوی کلانشهری دارای اقتصاد خلاق، پایدار و تاب آور، نوآور، زیست پذیر، دانش محور و گردشگر پذیر با برابری جنسیتی پیش برده تا بتوانیم به معنای واقعی مفهوم "حق به شهر" را دنبال کنیم.

کد خبر 355768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.