تبعیض در اجرای قانون "حریم و بستر زاینده رود" پذیرفتنی نیست

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از شهرهایی که با مشکلات متعددی در حوزه طرح تفصیلی مواجه بوده، باغبادران است زیرا مشاوران تهرانی، طرح جامع و ‌تفصیلی این شهر را تهیه کرده‌اند و باتوجه نداشتن شناخت از منطقه، طرح اشتباه ارایه شده و مشکلاتی را برای باغبادران ایجاد کرده است.

محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با اشاره به آخرین وضعیت طرح تفصیلی شهرستان لنجان اظهار کرد: سال‌ها است مشاوران بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های شهرستان و حتی بدون حضور در شهرهای مختلف لنجان در مرکز کشور استقرار یافته و از روینقشه‌های گوگل‌ برای شهرهای مختلف کشور تحت عنوان طرح تفصیلی انشاء نوشته و مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: یکی از شهرهایی که با مشکلات متعددی در حوزه طرح تفصیلی مواجه بوده، شهر باغبادران است چرا که بار دیگر در این شهر شاهد بودیم مشاوران تهرانی، طرح جامع و  تفصیلی این شهر را تهیه کرده‌اند؛ البته همانطور که انتظار داشتیم مشاور به هیچ یک از مسایل توجه نداشته و طرحی را اشتباه ارایه داده و مشکلات فراوانی را برای شهر باغبادران به وجود آورده است.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مشاوران باید مسئولیت کار خود را بپذیرند، چرا که اشتباهات آنها مجری را نیز به اشتباه خواهد انداخت، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، مکاتبه‌ای در چندین صفحه با وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت و دلایل مختلفی نیز در آن ارایه شد، بنایی که مشاوران و وزارت راه و شهرسازی در حوزه تهیه و تدوین طرح جامع و تفصیلی شهرهای شهرستان لنجان دنبال کرده‌اند، بسیاری از کارها را در شهرستان لنجان قفل کرده و باعث نارضایتی مردم شده است.

کوهکن اضافه کرد: با پیگیری‌های متعدد و برگزاری جلسات مختلف با حضور استاندار حل مسائل شهر زاینده‌رود و حریم رودخانه و مباحث آن با توافق‌های استانی آغاز شده و مسیر برای عبور از مشکلات هموار شده است، اما هنوز نتیجه قطعی گرفته نشده و دلیلش این است که برخی از دستگاه‌ها و مسئولان نظرات کارشناسی را وحی مُنزل دانسته و بر اساس آن اظهار نظر می‌کنند.

وی عنوان کرد: البته در مقابل نظرات آنها به شناخت کامل خود  از شهرستان و کارشناسان امر در منطقه اتکا کرده‌ایم و برهمین اساس نظرات طرفین در جلسات، مطرح شد و به دلیل وجود استدلال و منطق توانستیم کار را پیش ببریم.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای استان، خاطرنشان کرد: در خصوص حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود و ساخت و سازهایی که در گذشته در حریم انجام گرفته نیز مباحثی وجود دارد چرا که وقتی آقایان قصد اجرای قانون در استان اصفهان را دارند باید ساختمان‌هایی که در جوار رودخانه وجود دارد را تخریب کرده و به جلو پیش بروند.

وی با انتقاد از نگاه گزینشی در اجرای قوانین حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود، یادآور شد: اگر آقایان واقعاً اراده برای چنین کاری کرده‌اند در ابتدا باید ساختما هایی که از کنار پل فلزی وجود دارد تخریب کرده و به جلو حرکت کنند، نباید با بعضی از رفتارها فضا را غبارآلود کرد و باعث شد مردم به موضوع بدبین شوند.

کوهکن متذکر شد: وقتی قانون برای اجرای طرحی وجود دارد، باید اجرا شود، اما در جایی که قانون با واقعیت‌ها سازگاری ندارد و در دیگر نقاط کشور پاسخگو نیست یکی از وظایف دولت تهیه لایحه و تغییر برخی قوانین است، اما این که دستگاه اجرایی صرفاً به قانونی تکیه کرده و اعلام کنند بر اساس قانون عمل می‌کنیم در حالی که اجرای آن با اشکال همراه است اجرای قانون بدون اصلاح در چنین مواقعی از دستگاه اجرایی پذیرفتنی نیست.

کد خبر 355740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.