خودی‌ها و ناخودی‌ها هاشمی را تخریب می‌کنند

رییس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت ایشان در شورا اثربخشی لازم را داشته و رضایت اعضای شورا را به همراه داشته است اما اگر وی در راس هرم مدیریت شهری قرار بگیرد بازهم در کنار اعضای شورا خواهد بود.

به گزارش ایمنا، به دنبال انتشار توییتی از محسن هاشمی که از آمادگی او برای تصدی پست شهرداری تهران خبر می‌داد، محمد علیخانی اظهار کرد: در حال حاضر وزارت کشور درحال تهیه استفساریه در خصوص برطرف شدن ابهام شمولیت قانون بازنشستگی برای شهردار تهران است و همه اعضای شورا منتظر اعلام نظر وزارت کشور هستند بنابراین گزینه‌ای تا این لحظه مطرح نشده است.

رییس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مراحل قبلی انتخاب شهردار، آقای محسن هاشمی اعلام آمادگی کرده و برخی اعضای شورا ازجمله بنده به دلیل توانایی‌های وی موافق حضورشان در راس هرم مدیریت شهری بوده‌ایم، افزود: اگر رفتن آقای افشانی از شهرداری تهران قعطی شود، کاندیداتوری آقای هاشمی به عنوان یک گزینه در جای خودش قابل بحث و بررسی است و شورا باید در این زمینه به اتفاق نظر برسد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اعضای شورا به دلیل عدم تزلزل مدیریت شهری؛ موافق ابقای آاقای افشانی هستند و از وی حمایت می‌کنند، گفت: بی‌ثباتی در مدیریت شهری به نفع شهر و شهروندان نیست.

وی با اشاره به تبعات خروج احتمالی محسن هاشمی رفسنجانی از شورای شهر گفت: حضور آقای هاشمی به دلیل تجربیات و دانش، غنیمتی برای اعضای شورای شهر محسوب می‌شود و در این مدت مدیریت ایشان در شورا اثربخشی لازم را داشته و رضایت اعضای شورا را به همراه داشته است اما اگر ایشان در راس هرم مدیریت شهری قرار بگیرد بازهم در کنار اعضای شورا خواهد بود.

علیخانی با اشاره به نگرانی‌های برخی اعضای شورای شهر از خروج احتمالی محسن هاشمی از شورای شهر به دلیل ورود یکی از اعضای جناح مخالف گفت: من معتقدم با توجه همفکری و هماهنگی اعضای شورا، این نگرانی بی‌مورد است ولی همچنان که گفتم اکنون بحث برای شهردار شدن آقای هاشمی زود است چون متاسفانه نام آقای هاشمی برای برخی حساسیت‌زاست و توهین و تخریب به دنبال دارد و متاسفانه این روند در میان خودی‌های هم رواج دارد که دلیل این رفتارها  برای من روشن نیست.

وی ضمن تاکید بر اینکه این رفتارها درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز مصداق داشت، گفت: عده‌ای در زمان حیات آیت‌الله هاشمی، ایشان را تخریب می‌کردند و زمانی متوجه شدند که وی چه نقشی در زمان بحران‌ها ایفا کرده و به کشور و حتی جریان اصلاحات کمک می‌کرده است؛ که کار از کار گذشت.

علیخانی در پاسخ به اینکه شورا درصورت قطعی شدن رفتن افشانی از شهرداری میلی به انتخاب سرپرست ندارد، گفت: اگر رفتن شهردار مسجل شد برای جلوگیری از ضررها و آسیب‌های احتمالی هرچه زودتر شهردار تهران را به صورت مستقیم انتخاب می‌کنیم.

کد خبر 355735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.