آب و برق رایگان مدارس، آموزش مصرف صحیح را دشوار می کند

وزیر نیرو با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص رایگان شدن آب و برق مدارس، گفت: آب و برق رایگان مدارس، آموزش مصرف صحیح به دانش‌آموزان را دشوار خواهد کرد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به بارش‌های روزهای اخیر در کشور، گفت: بخش اصلی آموزش الگوی صحیح مصرف باید برای فرزندانمان باشد بنابراین نباید آموزش به دانش‌آموزان به گونه‌ای دشوار شود که از آنها بخواهیم کالایی که به شکل رایگان در اختیار آن‌ها قرار می گیرد را درست مصرف کنند.

وی افزود: این موضوع اکنون قانون و لازم الاجراست اما اگر قبل از تصویب آن از من نظر می‌خواستند، می‌گفتم در حالی که باید سرمایه‌گذاری سنگینی برای آموزش الگوی صحیح مصرف بکنیم، نخستین گام این سرمایه‌گذاری روی فرزندانمان است.

اردکانیان اضافه کرد: حتی اگر دستگاه آموزش و پرورش نیازمندی دارد این نیازمندی را به طریق دیگری تامین کنیم تا آموزش دادن به بچه‌ها این قدر سخت نباشد که از آنها بخواهیم کالایی که به شکل رایگان در اختیارشان هست را درست مصرف کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی توجه لازم را در بودجه ۹۸ به موضوع رایگان شدن تعرفه‌های آب و برق داشته باشد زیرا وزارت نیرو فوق العاده نیازمند اصلاح مصرف است و مهمترین بخش، فرزندان ما هستند که از سنین پایین باید این موضوع را رعایت کنند.

اردکانیان در پایان گفت: فوق‌العاده نیازمند اصلاح مصرف در منابع مختلف هستیم و جزو اصلی‌ترین گام‌های آن هم آموزش به فرزندان است.

بیش از ۱۰۰ پروژه سدسازی در دست اجرا است

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارندگی های اخیر و راه افتادن سیلاب در برخی از شهر های کشور، گفت: برنامه وزارت نیرو برای کنترل این منابع، متکی به پروژه‌های مهار آب‌های سطحی است و در این زمینه بیش از ۱۰۰ پروژه سدسازی در دست اجرا است و این سدها پروژه‌های موثری برای مهار آب‌های سطحی و کنترل سیلاب خواهد بود.

وی یکی از اصلی‌ترین اهداف سدها را کنترل سیل ذکر کرد و گفت: تغییرات اقلیم رویدادهایی همچون سیلاب‌های وسیع را در خود دارد که در زمینه کنترل این سیل‌ها حتما باید سرمایه‌گذاری شود.

وزیر نیرو در پاسخ به اینکه برای کنترل سیل‌ها چه باید کرد، اظهار کرد: اقدام‌های زیادی را باید در دستور کار قرار داد؛ یکی از آن‌ها جلوگیری از ساخت و ساز در مسیل‌ها و دیگری کنترل سیل و باز نگه داشتن مسیر عبور سیل است، علاوه بر این سازه‌هایی مثل پل‌ها که روی رودخانه‌ها احداث می‌شود باید از استحکام کافی برخوردار باشد البته در خیلی از مناطق وجود سدهای کوچک در مناطق سیل خیز کمک بزرگی می‌تواند ایفا کند.

کد خبر 355717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.