۷۰  ناظر شرعی در کشتارگاه های اصفهان فعالیت می کنند

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۷۰ ناظر شرعی در کشتارگاه های استان اصفهان ناظر بر ذبح شرعی دام ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا کیانی ظهر امروز (چهارشنبه)  به مناسبت روز دامپزشکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ادارات دامپزشکی استان ها کار اجرایی در این حوزه  بر عهده دارند، اظهار کرد: این نماینده ها ناظران شرعی را انتخاب کرده و از نزدیک بر کار  این ناظران شرعی در بخش ذبح دام در کشتارگاه ها نظارت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین کیانی با اشاره به اینکه صاحبان کشتارگاه ها دستمزد ناظران شرعی را پرداخت می کنند، گفت: این در حالیست که بر اساس قانون این دستمزد توسط دولت باید پرداخت شود.

وی گفت: ۷۰ ناظر شرعی از روحانیون حوزه علمیه اصفهان در کشتارگاه های استان مشغول به کار هستند، آنها به همراه ناظران بهداشتی از نزدیک در کشتارگاه ها مشغول نظارت بر ذبح های شرعی هستند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره دامپزشکی استان اصفهان گفت:  در کشتارگاه ها  به کارگران آموزش های لازم برای ذبح شرعی داده می شود تا با برخورداری از مهارت لازم و رعایت مسایل به ذبح بپردازند.

وی با اشاره به ذبح دام در روستا و شهرستان ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: این ذبح ها معمولا در جلوی دسته جات حسینی انجام می شوند و بارها اتفاق افتاده که ذبح به علت نداشتن مهارت شخص ذبح کنند، حرام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین کیانی با بیان اینکه در ذبح دام مهم ترین مساله ای که باید رعایت شود گفتن نام خدا و گرفتن دام به سمت قبله است، افزود: علاوه بر این موارد بایستی بر آمدگی زیر گلوی دام به طرف سر بیفتد و افتادن به طرف بدن ذبح را حرام می کند.

کد خبر 355711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.