لزوم تغییر نگاه سیاستگذاران کشور به شوراها

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه سرچشمه بسیاری از مشکلات شوراها نگاه فرمایشی به شوراها در سطح کلان است، گفت: تا زمانی که این نگاه تغییر نکند همچنان شاهد تداوم مشکلات از جمله فقدان ردیف مستقل بودجه ای خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، مصطفی احمد زاده با اشاره به عدم تخصیص بودجه مصوب شورای عالی استان ها از سوی دولت گفت: نبود بودجه مستقل برای ارگانی که در تعارفات رایج سیاسی پارلمان دوم کشور خوانده می شود بازتابی از نگاه فرمایشی به این نهاد است و تا زمانی که در سطح کلان مسئولان به این نتیجه نرسند که شوراها باید در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند ما شاهد این گونه مشکلات خواهیم بود.

احمدزاده ادامه داد: تنها راهکار حل این مشکلات تغییر نگرش سیاست گذران کشور به جایگاه شوراها است و برای تحقق این امر باید اعضای شورای عالی استان ها نیز با رایزنی های خود بتوانند نگاه مسئولان را تغییر دهند.

عضو کمیسون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان ها افزود: همزمان با رایزنی ها با مقامات از سوی اعضای شورای عالی استان ها، باید از طریق رسانه ها به تبیین جایگاه کلیدی شوراها بپردازیم تا مردم نیز در جرریان امور قرار بگیرند.

کد خبر 355703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.