مهم ترین مساله کشور بحث کامیونداران است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مهم ترین مساله کشور بحث کامیونداران مظلوم است که قریب به ۲۰ روز از اعتراضات صرفا صنفی و نه سیاسی آن ها می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، زهرا سعیدی مبارکه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه-۱۸ مهر- با بیان اینکه حوزه انتخابیه من، دارای یکی از بزرگ ترین پایانه های کشور است، خاطرنشان کرد: این قشر اعتراضات خود را به زبان های مختلف و با نامه، مکاتبه، مراوده و غیره به مسئولان گفتند، اما ما کاری برای آن ها نکردیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این مدت فرصت تذکر حتی دو دقیقه ای به من برای طرح این موضوع در صحن علنی مجلس داده نشد، کامیون داران و رانندگان صبورترین و زحمت کش ترین اقشار هستند که سهم خود را در این انقلاب ایفا کردند.

وی خطاب به نمایندگان با یادآوری زلزله سال گذشته کرمانشاه، گفت: هر زمان که از کرمانشاه دستور دادند، کامیون داران خود را به خط کردیم تا خاطری از زلزله زدگان مکدر نشود و این قشر هر آنچه توان داشتند در میان گذاشتند، اما ای کاش امروز درد آن ها را می شنیدیم.

سعیدی مبارکه با اشاره به اینکه ۵۰ جلسه با کامیون داران برای حل مشکلات آن ها گذاشته است، ادامه داد: وقت و زمان عمل که می رسد، فقط به آن ها قول می دهیم و آن زمان که آن ها راه می آیند، جور دیگری سر راه آن ها را می بندیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با طرح این سوال که مسئول مستقیم رسیدگی به امور کامیون داران در دولت کیست، توضیح داد: وزارت راه مسئولیت را بر دوش وزارت صنعت می گذارد؛ وزارت صنعت به وزارت جهاد کشاورزی پاس می دهد؛ وزارت جهاد هم وزارت کشور را متولی امور کامیون داران کشور می داند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تابلو پایانه شهرستان مبارکه پایین آمده و آنجا به پارکینگ تبدیل شده، گفت: به کامیون داران پیام دادم که پشت آن ها هستم، اما صبح روز بعد که به آنجا مراجعه کردند، مشکل جدیدی برایشان درست شده است.

سعیدی مبارکه با اشاره به اینکه به دلیل کمبود لاستیک، ارز دولتی به این موضوع تعلق گرفت، افزود: تصور نکنید کامیون داران درآمد زیادی دارند؛ آن چیزی که برای آن ها قابل قبول نیست هزینه ماشینشان است که نمی توانند تأمین کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این قشر نقش خود را در انقلاب ایفا کرده، تأکید کرد: من دیروز در بین آن ها بودم، صحبتشان را شنیدم، مباحث سیاسی ندارند و درخواست آن ها صنفی است.

وی از دولت خواست مسئول مستقیمی برای رسیدگی به مشکل کامیون داران قرار دهد تا بتواند وزارتخانه های مرتبط را به هم وصل کند و ادامه داد: یک نفر پاسخگو باشد تا مشکل کامیون داران را رفع کند.

کد خبر 355691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.