دستگاه قضایی اصفهان سه هزار و ۲۰۰کارمند کم دارد

رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه قضایی از مظلوم‌ترین نهادهای کشور است، گفت: در استان اصفهان نیز این مظلومیت به خوبی دیده می‌شود به گونه‌ای که از ۴۸۰۰ کارمندی که باید در دستگاه قضایی استان اصفهان فعالیت داشته باشند تنها ۱۶۰۰ کارمند وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد خسروی وفا صبح امروز (چهارشنبه) در آیین تکریم و معارفه دادستان اصفهان با بیان اینکه اجرای عدالت از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه قضایی است، اظهار کرد: از این رو تمام توان خود را برای تحقق این امر در استان اصفهان به کار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه قانون گرایی و عمل جدی به قانون از توقعات مردم از دستگاه قضایی است، اضافه کرد: قضات دستگاه قضایی باید قانون را ملاک خود قرار دهند و از هر گونه وارد شدن ظلمی به مظلومان جلوگیری کنند.

 رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه قضایی از مظلوم‌ترین نهادهای کشور است، افزود: در استان اصفهان نیز این مظلومیت به خوبی دیده می‌شود به گونهای که از ۴۸۰۰ کارمندی که باید در دستگاه قضایی استان اصفهان فعالیت داشته باشند تنها ۱۶۰۰ کارمند وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵ درصد از ظرفیت دستگاه قضایی استان اصفهان خالی از نیروی متصدی است، ادامه داد: این کمبودها ذره‌ای در کار قضایی خلل وارد نکرده و با کار جهادی اهداف خود را پیگیری می کنیم.

خسروی وفا با بیان اینکه طی چهار سال اخیر ۵۰ هزار پرونده از موجودی دادگستری‌های استان کم شده است، اضافه کرد: در چهار سال گذشته اصفهان ۱۵ هزار پرونده مسن داشت که امروز به دو هزار پرونده کاهش داشته است.

وی همچنین به تعامل خوب دستگاه قضایی در استان اصفهان با دیگر دستگاه‌های اجرایی و به ویژه نیروهای انتظامی و نظامی دستاوردهای خوبی را داشته است، گفت: در این راستا در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی دستاوردهای خوبی را داشتیم و ادامه دار خواهد بود.

کد خبر 355676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.