بامزه‌ترین هواپیماها در آسمان!

در حال حاضر سفرهای هوایی، بهترین گزینه برای مسافرانی است که خواهان سرعت هستند. در این میان بعضی از افراد علاوه بر سرعت و امکانات پیشرفته، به مسائلی همچون شکل و ظاهر هواپیما نیز اهمیت می‌دهند. در این گزارش به معرفی ۹ هواپیمای برگزیده جهان به لحاظ زیبایی ظاهری می‌پردازیم.

۹. Delta and GOL در مسیر برزیل - آمریکا

این هواپیمای شاد و سرزنده یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان است که برای ترویج جشنواره موسیقی راک در ریو تدارک دیده شد و شاهکارهای رنگی آن اثر هنرمندی به نام "جان برامبلیت" است؛ هنرمند مشهوری که هنر را با رنگ، احساسات و پیچیدگی در هم آمیخته است.

۸. هلو کیتی ایوا

هواپیمای "هلو کیتی ایوا" که از شیکاگو و غرب میانه به مقصد آسیا و چین پرواز می‌کند، مسافران را با شخصیت‌های کارتونی احاطه کرده است. تصاویر کارتن رنگی هلو کیتی در بخش بیرونی بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ER قسمتی از مشارکت میان این شرکت و استودیوی انیمیشن ژاپنی سانریو است.

۷.  وِست جِت فروزِن

این بوئینگ ۷۳۷  شگفت انگیز که برای رنگ آمیزی آن از دماغه تا دم از بیش از ۱۷۰ گالن رنگ استفاده شده است، در "فورت ورث"، تگزاس طراحی شده و  در سال ۲۰۱۳ با زمینه هوای برفی و مضمون شخصیت‌های محبوب Anna، Elsa و Olaf در داخل و خارج آن طراحی شده است.

۶. دراگون اِسماگ نیوزیلند

در سال ۲۰۱۳ لوگوی ۵۴ متری یک اژدهای غول پیکر در دو طرف این بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ که حامل مسافران ملی نیوزیلند بود کشیده شد که هدف آن، جشن گرفتن به مناسبت اکران دومین فیلم از سری فیلم‌های "هابیت" بود. 

۵. گِلِیْسِر تِم ایسلند

این هواپیما به مناسبت جشن اولین پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۵۷-۲۰۰ در سال ۲۰۱۷ و با الهام گرفتن از رنگ‌های یخچال Vatnajfkull به این سبک رنگ آمیزی شد. این یخچال، بزرگترین یخچال ایسلند است لذا این کشور که همیشه مبنای طراحی هواپیماهای خود را بر آتش فشان‌ها قرار می‌داد، اینبار از این منبع برای الهام گرفتن استفاده کرده است.

۴. هواپیماهای شخصی دبی

بنا بر گزارش مرکز نمایشگاه هواپیمایی امارات که بزرگ‌ترین مرکز تأسیسات رنگ آمیزی هواپیما در جهان است، ظاهر هواپیما می‌تواند عملکرد فنی آن را ارتقا دهد؛ لذا ۳۳ جت در این کشور به کمک عکس به صورت سفارشی تزئین و نقاشی شدند. بعضی از این نقاشیها عبارتند از رئال مادرید بر روی A۳۸۰، پاریس سن ژرمن بر روی A۳۸۰، آرسنال بر روی ۷۷۷، میلان بر روی A۳۸۰ AC، آرسنال بر روی A۳۸۰ و حیات وحش ایالات متحده بر روی A۳۸۴.

۳. جنگ ستارگانِ شرکت ال نیپون ایروِیز

 در سال ۲۰۱۵ شرکت  ژاپنی All Nippon Airways تصمیم به راه اندازی پروژه پنج ساله ساخت هواپیمایی با طرح جنگ ستارگان گرفت و هدف آن همزمانی اختتام این پروژه با انتشار The Force Awakens بود. برای احقاق این هدف یک Boeing ۷۸۷-۹ Dreamliner جدید را به سبک جت R۲-D۲ رنگ آمیزی کرد و ثابت کرد که این روبات هواپیمایی شبیه سازی شده در واقعیت هم قابلیت پرواز دارد.

۲. هواپیمای فِرِدی مِرکوری نروژی

به دلیل جشن تولد ۷۱ سالگی خواننده افسانه‌ای فردی مرکوری، نروژ تصمیم گرفت بار دیگر یکی از هواپیماهای خود را برندسازی کند. به این منظور تصویری از مرکوری، که در سال ۱۹۹۱ درگذشت و الهام بخش میلیون‌ها انسان بود را بر روی دم انتهایی یک بوئینگ ۷۸۷ نروژی نقاشی کرد.

۱. هواپیمای Fun Flying ۱۰۱ کولولا

کولولا، یک خط هواپیمایی ارزان قیمت که به لحاظ حس شوخ طبعی غیرعادی اش شناخته شده است. برای مثال بر روی قسمت بیرونی کابین خلبان، یک فلش بزرگ به سمت بالا نقاشی شده که روی آن نوشته است "Big cheese —Captain, My Captain!" و یا قسمت "جعبه سیاه" هواپیما که محل ضبط اطلاعات پرواز است نیز با فلشی بزرگ برجسته سازی شده است.

کد خبر 355674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    6 0
    کاش هواپیماهای ایران هم یکم خلاقیت و تنوع به خودشون میدیدن
  • Ehsan CA ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    3 0
    جالب بود
  • نفیسه FR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    5 0
    وااااااااااااای عاشق اون هلو کیتی شدم
  • محدثه GB ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    3 3
    من شنیدم ایران هم به تازگی یه چنین اقدامی داشته. امیدوارم اینجور زیبایی ها را بیشتر تو آسمون ببینیم
  • محدثه CA ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    1 0
    من شنیدم ایران هم به تازگی چنین اقدامی داشته. خیلی خوبه.
  • معین FR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    2 0
    کاش بیشتر شاهد اینچنین زیبایی‌ها در آسمون باشیم
  • صمد IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    2 0
    مگه میشه آسمانو دید هواپیما اون بالا کوچیکه نمیشه دید پس هزینه اضافیه