لزوم برنامه‌ریزی برای فرهنگ‌سازی و تغییر رفتار ترافیکی شهروندان

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: متأسفانه موضوع نداشتن فرهنگ رانندگی یکی از ضعف‌های فرهنگی جامعه به شمار می‌آید که باعث وقوع تصادفات می‌شود از این رو تغییر رفتار ترافیکی شهروندان و آموزش یکی از مسائلی است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی این شهرستان با بیان این که تعاملات پلیس راهور و شهرداری باعث آرام‌سازی ترافیک و امنیت جاده‌ای می شود، اظهار کرد: شهر به عنوان موجود زنده و خیابان‌ها و معابر آن به عنوان رگ‌های حیاتی آن مطرح هستند که زندگی در آنها جریان دارد و در این بین حفظ نظم و انضباط نقش فراوانی در پایداری نشاط و شادابی آن ایفا می کند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: همان‌گونه که پلیس متولی ایجاد و ارتقای امنیت اجتماعی در سطح جامعه است، شهرداری نیز با انجام اقدامات عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در افزایش میزان نشاط اجتماعی ایفا می‌کند.

وی ترافیک و نابسامانی در شهر را یکی از معضلات بزرگ دانست و ادامه داد: این روزها شاهدیم بعضی معابر با مشکل گره‌های ترافیکی دست و پنجه نرم می‌کنند از این رو اجرای طرح‌های مختلف در راستای تردد ایمن و آرام‌سازی ترافیک در شورای ترافیک مطرح که پس از تصویب به مرحله اجرا می‌رسد.

محمدی اضافه کرد: انتقال ساختمان پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان به مکانی مناسب که در دسترس آسان شهروندان باشد یکی از اقداماتی است که در راستای افزایش خدمت‌رسانی به مردم در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان و مدیریت شهری قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در خصوص فرهنگ‌سازی و تغییر رفتار ترافیکی شهروندان، گفت: متأسفانه موضوع نداشتن فرهنگ رانندگی یکی از ضعف‌های فرهنگی جامعه به شمار می‌آید که باعث وقوع تصادفات می‌شود از این رو تغییر رفتار ترافیکی شهروندان و آموزش یکی از مسائلی است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

شهردار زرین شهر با تقدیر از اقدام هوشمندانه ام‌البنین رحمانی در نجات جان مسافران اتوبوس اصفهان_بوشهر، افزود: بانو رحمانی با واکنش به موقع و شجاعانه خود جان ۲۳ مسافر اتوبوسی را نجات داد که توسط افراد ناشناس با پرتاب سنگ مورد حمله قرار گرفته بود  و همت این جوان که منجر به آرامش بخشیدن به چشمان ‌منتظر خانواده‌های نگران مسافران این اتوبوس شد، ستودنی و شایسته تقدیر است.

کد خبر 355662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.