یکی از شهرهای اروپایی، خواهر خوانده شهر اصفهان می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: رایزنی با یونیسف و وزارت کشور انجام شده تا در آینده‌ای نزدیک یکی از شهرهای اروپایی خواهر خوانده شهر اصفهان شود.

سید احمد حسینی‌نیا در گفتو گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: سیاست جدید معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان جاری کردن  «مفهوم حق به شهر» است، در قالب مفهوم حق به شهر، شهر دیگر به مردان تعلق ندارد، بلکه باید محیط امن و جذابی برای کودکان و سالخوردگان نیز باشد، البته در ساماندهی فضاهای شهری موجود و طراحی فضاهای شهری جدید توجه به این موضوع مورد تاکید است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه در حوزه طراحی شهری و شهرسازی لایحه ارتقاء کیفی فضاهای بازی کودکان تنظیم و تقدیم شورای اسلامی شهر اصفهان شده است، گفت: مرکز شهر دوستدار کودک با توجه به نقش پذیری کودکان در چارت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان  لحاظ شده است.

حسینی نیا افزود: مرکز بین‌المللی شهر دوستدار کودک زیر نظر غیرمستقیم یونیسف و در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه فضاهای بازی و تفریحی، مشارکت دادن کودکان در تصمیمات شهری، آموزش، سلامت و محیط زیست شهری فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به عنوان نخستین شهرداری رسماً به شبکه شهرهای دوستدار کودک جهان می‌پیوندد، تصریح کرد: ماموریت‌های مرکز بین‌المللی شهر دوستدار کودک شهرسازانه است، اما مجموعه‌ای بین سازمانی به شمار می‌رود که مهمترین وظایف آن توسعه زیرساخت‌های شهری و توسعه انسانی و اجتماعی است و فعالیت‌های آن با تعریف شبکه شهر دوستدار کودک در شهرداری و نهادهای دولتی توسعه می‌یابد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تاکید کرد: این مرکز در صدد است با حمایت وزارت کشور و یونیسف در سال‌های آینده، اصفهان را با چند شهر  پیشرو در زمینه شهر دوستدار کودک خواهر خوانده کند.

کد خبر 355661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.