سدهای استان اصفهان بین ۱۳ تا ۱۵ درصد آب دارد

معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به شرایط نامطلوب سدهای استان اصفهان، گفت: حجم آبی همه سدهای این استان بین ۱۳ تا ۱۵ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بابک ابراهیمیان عصر سه شنبه در مراسم نکوداشت زاینده رود، اظهار کرد: سد زاینده رود با ۱۲ درصد حجم آب در سال آبی ۹۶-۹۷ کمترین میزان آب را در مقایسه با سال های گذشته داشته همچنین سد حنا و سد خمیران به ترتیب سه و ۸ درصد آب دارند

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط تامین آب شرب اصفهان، کاشان و یزد در اولویت قرار دارد، گفت: همه مشکلات ما در برنامه ریزی نیست بلکه اقتدار کافی در اجرای برنامه‌ها نداریم. 

ابراهیمیان افزود: در سال‌های اخیر با متخلفان و افرادی که بصورت غیرمجاز در مسیر رودخانه‌ از منابع آبی برداشت می کنند، برخورد قضایی شده است، همچنین اقداماتی از جمله جمع آوری حدود ۷۰۰ دستگاه حفاری غیرمجاز و صدور ۴۱۰ اخطاریه برای دارندگان چاه‌های غیرمجاز نیز انجام شده است.

 وی خاطر نشان کرد: حمایت حاکمیت اعم از نماینده ها، فرمانداران و قوه قضاییه برای اجرای برنامه های احیای زاینده رود تاثیرگذار است

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان اظهار کرد: در سال گذشته به غیر از سهم آبی که برای حفظ باغات غرب شهر اصفهان لحاظ شد، برای کشاورزی حقابه ای تخصیص داده نشد.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه براساس پیش بینی ها بارش های پاییزی امسال مطلوب است، ابراز امیدواری کرد: در شش ماه آینده ۳۵ درصد افزایش بارش را در اصفهان شاهد خواهیم بود

وی با بیان اینکه اداره جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای نهادهای اجرایی هستند، افزود: در بالا دست اراضی کشاورزی از ۳۰ هزار هکتار به ۹۰ هزار هکتار افزایش داشته است، باید به جای اینکه دنبال قهرمانی بگردیم که زاینده رود را نجات دهد باور کنیم که در یک محیط زیست زندگی می کنیم و برای حفظ آن مطالبه گر باشیم.

ابراهیمیان گفت: وقتی در استانی مثل اصفهان که بالغ بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد احیای زاینده رود دغدغه حدود ۱۰۰ نفر است بنظر می رسد حیات زاینده رود برای خیلی ها در استان اهمیت ندارد. 

مراسم نکوداشت زاینده رود  بمناسبت 18 مهرماه روز بزرگداشت این رود با حضور جمعی از فعالان دانشجویی، فعالان زیست محیطی و دوستداران زاینده رود در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

کد خبر 355643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.