خبر زلزله در خوانسار تکذیب شد

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: تاکنون هیچ زلزله ویرانگری در تاریخ خوانسار به ثبت نرسیده است و مردم به شایعات توجه نکنند.

منصور کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، با اشاره به شایعه وقوع زلزله در این شهرستان اظهار کرد: مردم به شایعه احتمال وقوع زلزله در خوانسار ظرف مدت ۱۰ روز آینده توجه نکنند.

وی ضمن تأکید بر لزوم آرامش و امنیت روانی در شهرستان گفت: براساس مطالعات علمی در دشت آبرفتی اصفهان بیش از ۶۰ گسل وجود دارد که هیچ کدام منتهی به خوانسار نمی‌شود.

فرماندار خوانسار با بیان اینکه تاکنون هیچ زلزله ویرانگری در تاریخ خوانسار به ثبت نرسیده است، تصریح کرد: براساس مطالعات زمین شناسی، خوانسار در مناطق کم خطر و به اصطلاح سفید از نظر زلزله است که برای سرمایه‌گذاری دراز مدت و توسعه کشور جزو مناطق امن محسوب می‌شود.

کمالی تأکید کرد: هیچ کارشناس زلزله‌شناسی نتوانسته حتی با اختلاف وقوع زلزله را پیش‌بینی کند و وقوع زلزله‌های با ریشتر کم در اکثر نقاط همواره طبیعی است و حتی اگر زلزله‌ای هم در نقطه‌ای رخ دهد ربطی به این ‌پیش‌‍‎بینی‌ها ندارد.

وی گفت: خبر وقوع زلزله در خوانسار قابل استناد نیست و مردم نه تنها به این شایعات توجه نکنند بلکه از انتشار آن خودداری شود.

کد خبر 355638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.