مهارت‌های بازی در کودکان زیر هفت سال اصفهان تقویت می‌شود

دبیر کمیته ورزش و بازی کودکان استان اصفهان گفت: زیرمجموعه بازی‌های کودکان بر مبنای حرکت‌های بنیادی و اهداف خاص برنامه‌ریزی شده که رعایت آن لازم است و مهارت‌های بنیادین و پایه در سنین کودک زیر هفت سال تقویت می‌شوند.

طیبه عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به این که "کمیته بازی و ورزش کودکان استان اصفهان" به تازگی راه‌‍اندازی شده است ، اظهار کرد: عمده فعالیت این کمیته مربوط به کودکان کمتر از هفت سال است و تا کنون فعالیت‌های خوبی  در استان داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در این کمیته برای بازی بچه‌ها اصول‌ کاری تعریف شده و انجام هیچ کدام از بازی‌ها برای بچه‌ها اجباری نیست و قوانین خاصی ندارد و کودکان بر خلاف میل‌شان مجبور به انجام بازی نمی‌شوند.

دبیر کمیته ورزش و بازی کودکان استان اصفهان گفت: بازی‌های کودکان در این کمیته بر مبنای آموزش حرکت‌های بنیادی و دستیابی به هدف‌های خاص برنامه‌ریزی شده البته ممکن است بچه‌ها متوجه اهداف بازی نشوند؛ اما با این بازی‌ها مهارت‌های بنیادین و پایه در سنین زیر هفت سال تقویت می‌شود.

عباسی با بیان این که در بخش استانداردسازی بازی‌های کودکان برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد، افزود: کمیته بازی و ورزش کودکان نیاز به وسیله خاص و وسایل تعریف شده ندارد، با آموزش بازی‌های حرکتی می‌توان کودکان را به ورزش و بازی تشویق کرد.

وی تصریح کرد: قبل از این که این کمیته در اصفهان راه‌اندازی شود باشگاه‌های بازی و ورزش، باشگاه‌های مادر و کودک و خانه‌های کودک در این زمینه فعالیت داشتند و اکنون با نظارت بر این مکان‌ها فعالیت‌شان زیر نظر کمیته بازی و ورزش استان ادامه دارد و خوشبختانه تا کنون مشکلی در این بخش وجود نداشته است.

دبیر کمیته ورزش و بازی کودکان استان اصفهان در حوزه خلاقیت و نوآوری‌های بازی‌های کودکان گفت: بازی‌های ارائه شده علاوه بر این که هدفمند هستند باعث رشد ذهنی و حرکتی بچه‌ها می‌شوند. در این کمیته بازی‌ها فقط برای سرگرمی و درگیری بچه‌ها در اختیار آنها گذاشته نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ابداع حرکت و اختراع بازی‌ها و مربی شدن از کودکان درخواست می‌شود و آنها شروع  به توضیح این  بازی‌ها  برای دیگر همسالانشان می‌کنند و با این عملکرد خلاقیت‌شان افزایش می‌یابد.

کد خبر 355635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.