استانداردسازی بازی کودکان اصفهان در دستور کار است

رییس کمیته بازی و ورزش استان اصفهان گفت: استانداردسازی بازی کودکان در مراکز وابسته به آموزش و پرورش و بهزیستی استان اصفهان در دستور کار قرار دارد.

مریم شاهزیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کودکان زیربنای اصلی جامعه هستند و بازی کردن کودکان به نشاط و جنب و جوش آنها کمک می‌کند، اظهار کرد: اختلالات روانی و آموزشی کودکان در هنگام بازی شناسایی و اغلب این اختلالات به دنباال ادامه دار بودن جنب و جوش و بازی کردن درمان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بازی و جنب و جوش معجزه می‌کند، اضافه کرد: اکنون دانشگاه کالیفرنیا بر روی بازی‌ بچه ها سرمایه‌گذاری‌های زیادی را داشته و یکی از اساتید ایرانی با استفاده از تجربیات به دست آمده در این دانشگاه موفقیت‌های خوبی را برای روحیه دادن به کودکان مبتلا به اُتیسم و همچنین کودکان ناتوان جسمی و حرکتی  به دست آورده است.

رییس کمیته بازی و ورزش استان اصفهان با بیان  اینکه تخصیص محلی ویژه بازی کودکان در دستور کار است، گفت: برای این امر خانه کودک و هیئت ورزش‌های همگانی استان  اصفهان آمادگی خود را اعلام کرده اند.

وی با بیان  اینکه ترویج بازی‌های نوین کودکان نیز در دستور کار کمیته بازی  و ورزش استان اصفهان قرار دارد، ادامه داد: متاسفانه اکنون بیشترین زمان کودکان در فضای مجازی صرف می‌شود تلاش بر این است تا بچه ها بازی ها را لمس کنند و با چابکی و تحرک هایی که دارند لذت از بازی برایشان اتفاق بیفتد و بتوانند همین کار را در خانه هم انجام دهند.

شاهزیدی با اشاره به اینکه در بخش رعایت استاندارهای بازی های کودکان نمی‌توان ارزیابی صد درصدی کرد، افزود: اکنون نمی توانیم بگوییم که این استانداردها کامل رعایت می شوند اما کمیته بازی و ورزش استان با توجه به استانداردهای جهانی در این زمینه فعالیت هایی را داشته تا استاندارهای بازی را در اصفهان رونق دهد.

وی ادامه داد: حدود شش ماه از فعالیت کمیته بازی و ورزش استان می گذرد و با استانداردسازی بازی ها در مهدها و خانه‌های کودک سعی در تحقق این برنامه در آینده داریم و گاهی اوقات  همایش های مادر و فرزند به منظور آگاه کردن مادران از استاندارهای بازی بچه ها برگزار می شود.

رییس کمیته بازی و ورزش استان اصفهان  خاطرنشان کرد: با وجود فعالیت هیات ورزش های همگانی و نهادهای ذی ربط تلاش در استانداردسازی بازی اعمال می شود اما  تا کنون این برنامه به طور قطعی انجام نشده است. خلاقیت و نوآوری در حوزه بازی کودکان به معنای تفاوت است و اکنون این تفاوت بسیار زیاد شده است.

وی تاکید کرد: استفاده از بعضی وسایل در برخی اماکن، کم تحرکی و عدم پویایی را برای بچه‌ها به دنبال دارد. کمیته بازی کودکان  و ورزش استان اصفهان تلاش می‌کند تا در تعامل با سایر دستگاه ها و نهادها و انعقاد تفاهم نامه با بهزیستی و آموزش و پرورش استاندارد سازی بازی ها در سالن های ورزشی رعایت شود.

کد خبر 355634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.