پاک‌ترین شهر جهان با زباله‌هایش چه می کند؟

شهر آدلاید، یکی از پاک‌ترین شهرهای جهان است که در میان شهرهای استرالیایی، تمیزترین و پاکیزه‌ترین آب و هوا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای استرالیایی همواره به لحاظ امتیازهای قابل سکونت‌بودن، زیبایی و ایجاد فرصت‌های شغلی در جایگاه بالایی در جهان قرار داشته‌اند. اما به گزارش‌ شورای املاک استرالیا و در بین یازده شهر بزرگ قابل سکونت از دیدگاه شهروندان، شهر " آدلاید" در جایگاه نخست قرار دارد و برای سومین سال متوالی، آدلاید، پایتخت استرالیای جنوبی، بهترین شهر قابل سکونت در استرالیا معرفی شده است.

۸۵ درصد از زباله‌ها در این شهر مناسب بازیافت می‌شوند

جالب است بدانید این شهر که در نزدیکی رودخانه "تورنس" قرار دارد، محیطی امن و تمیز برای ساکنان آن به شمار می‌رود. از دیگر دلایل پاکیزگی پایتخت استرالیای جنوبی می‌توان به سیستم منظم و سازماندهی‌شده جمع‌آوری زباله در این شهر اشاره کرد، به گونه‌ای که ۸۵ درصد از زباله‌ها پس از جمع‌آوری در شهر آدلاید مناسب بازیافت می‌شود. درآمد ساکنان این شهر امروزه بیشتر از طریق کار کشاورزی و معدن تامین می‌شود. به لحاظ آب و هوایی نیز می‌توان گفت که این شهر در میان شهرهای استرالیا دارای تمیزترین و پاکیزه‌ترین آب و هوا است و میزان آلودگی آن حدود صفر گزارش شده است.

آدلاید، شهر کلیساها

شهر آدلاید که  به عنوان"شهر کلیساها" نیز شناخته می‌شود،  مرکز دولتی و تجاری استرالیای جنوبی محسوب می‌شود و مؤسسات دولتی و اقتصادی زیادی در آن است . شهرت امروزه آدلاید در میان شهرهای جهان علاوه بر مزایای قابل سکونت بودن و برخورداری از محیط امن زندگی به دلیل برگزاری جشنواره‌ها، رویدادهای ورزشی مختلف، رستوران‌های فوق العاده و باشکوه، فرهنگ و رسوم غنی، خط ساحلی طولانی و ... نیز می‌باشد.

پایتخت استرالیای جنوبی، شهر بدون آلودگی

جالب است بدانید که این شهر در سال ۲۰۱۰ از نظر قابل سکونت‌ترین شهرها در فهرست ده شهر برتر مجله "اکونومیست" معرفی شده است. در سال ۲۰۱۳ نیز شهر آدلاید از نظر میزان تامین هزینه زندگی جایگاه بالایی داشته، به گونه‌ای که شهروندان از پس پرداخت هزینه مسکن به خوبی برآمده و توانایی زیستن در این شهر پاک و بدون آلودگی را داشتند. پایتخت استرالیای جنوبی به دلیل مراقبت‌های بهداشتی خوب، پایداری محیط زیستی و تغییرات آب و هوایی نیز در میان شهرهای استرالیایی، بسیار خوش درخشیده است.

کد خبر 355630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدرضا IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    1 0
    کیفیت بخش علمی ایمنا با ورود ترجمه ها و البته عکس ها باکیفیت و پر رنگ و لعاب خیلی خوب شده. هرچند بعضی خبرها گاهی بنظر علمی نمیرسند. ایرادی که میتونم در کل ایمنابگیرم انتخاب نادرست عکس ها است که یا کیفیت ندارن ویا بارها در ایمنا تکرار شده اند. خبر جالبی بود اما زیاد علمی نبود