رفتار دولت با شورای عالی استان‌ها تاسف‌آور است

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها گفت: مبلغ ۲۸ میلیارد تومان در قبال بودجه عمومی یک کشور مبلغی نیست. انی برخورد دولت با شورای عالی استان ها تاسف آور است.

به گزارش ایمنا، عبدالرزاق موسوی با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در تخصیص بودجه شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که در مورد تخصیص شورای عالی استان‌ها از گذشته وجود داشته این بوده است که این بودجه از ردیف کمک است و عدم استقلال مالی شورای عالی استان ها این مشکلات را ایجاد می کند و به نوعی اختیار این بودجه را به دست نهادی می دهد که چندان به جایگاه شوراها واقف و حساس نیست.

موسوی ادامه داد: در وضعیت فعلی که این بودجه به عنوان کمک است سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف است این بودجه را تامین کند. هر چند این بودجه در ردیف کمک قرار دارد اما در بودجه پیش بینی و مصوب شده است.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان ها با بیان اینکه درآمد ریالی دولت تفاوتی نکرده است بیان کرد: همانطور که خود دولت هم اعلام کرد درآمد ارزی کاهش یافته است و تغییری در درآمد ریالی آن رخ نداده بنابراین باید اینکه دولت پولی برای پرداخت ندارد بهانه است.

وی با باین اینکه ریشه این عدم توجه در جای دیگری است تصریح کرد: به نظر می رسد مسئولین دولت و سازمان برنامه بودجه چندان به جایگاه شورای ها و به ویژه شورای عالی استان ها واقف نیستند. وگرنه عدد ۲۸ میلیارد تومان در کجای یک بودجه کشور قرار می گیرد؟ برای مثال بودجه کلان شهر شیراز ۳۰۰۰میلیارد تومان است در حالی که ۲۸ میلیارد تومان در قبال این عددی نیست.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان ها با ابراز تاسف از این رفتار اعلام کرد: این نوع برخورد با شورای عالی استان ها تاسف آور است. بنابراین باید مجموعه شورای عالی استان ها این بحث را پیگیری کرده و از شخص رئیس جمهور درخواست شود که بودجه شورای عالی استان ها را به طور کامل واریز کنند.

کد خبر 355626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.