۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
کودکان کار حامی"اوزون بان"

معاون فرهنگی شهرداری منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: در روز جهانی کودک، پویش "اوزون بان" توسط کودکان کار شهر اصفهان با هدف حفظ و نگهداری از محیط زیست و فضای سبز شهری با قرائت بیانیه آغاز به کار کرد.

حسن زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به همت شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان و با همکاری سازمان های مردم نهاد مرتبط با کودکان کار، معلول، سرطانی، بی سرپرست و بدسرپرست، جشنی با حضور این کودکان در جهت آموزش فرهنگ شهروندی، استفاده درست از فضای سبز شهری، حفظ مبلمان شهری و استفاده از پل عابر پیاده برگزار شد.

وی با اشاره به تعداد بالای کودکان کار که اغلب بدسرپرست بوده و در محله های این منطقه مانند حصه زندگی می کنند، افزود: به دو دلیل خود را ملزم به برگزاری این جشن دانستیم اول اینکه این کودکان حضور در پارک های شهر را برای کار تجربه می کنند نه تفریح و در طول سال نیز وقتی برای تفریح به صورت خاص ندارند؛ همچنین مدرسه هایی که در آن تحصیل می کنند توان برگزاری جشنی شایسته را نداشته و محیط خانواده شادی نیز ندارند بنابراین وجود چنین مراسم هایی برای آنان لازم است. دلیل دیگر آنکه این کودکان چون در معابر شهری مشغول کار هستند، نیازمند آموزش استفاده صحیح از فضای شهری بوده و این مراسم سعی در انجام این مطلب داشت.

معاون فرهنگی شهرداری منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با تاکید بر نقش کودکان به عنوان وارثان حقیقی زمین در حفظ محیط زیست، خاطر نشان کرد:  پویش "اوزون بان" توسط کودکان کار شهر اصفهان با هدف حفظ و نگهداری از محیط زیست و فضای سبز شهری با قرائت بیانیه آغاز به کار کرد و در روز نخست و در حاشیه برگزاری جشن روز کودک، کودکان محله حصه به صورت نمادین در پارک لاله نسبت به پاکسازی این بوستان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان دارای بیشترین فضای سبز شهری است، تصریح کرد: در منطقه ۱۰ از میان ۳۵ بوستان موجود، ۱۴ بوستان بزرگ شهری وجود دارد که با اجرای چنین پویش هایی می توان فضای سبز دلپذیرتری را برای مردم و اقشار مختلف مهیا کرده و نمونه موفقی برای حفظ محیط زیست شهری، لقب گیرد.

به گزارش ایمنا، به مناسبت روز جهانی کودک، از ۱۰ سازمان مردم نهاد که در حوزه کودکان فعالیت داشته و تمرکز عمده خود را در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان به کار می بندند، توسط مسئولان این منطقه، مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری اصفهان و نمایندگان سازمان بهزیستی استان، تقدیر شد.

کد خبر 355625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.