شیوه جدید هک کردن حساب کاربران "واتس آپ"

نرم افزار واتس آپ، یک برنامه پیام‌رسان فوری برای تلفن‌های هوشمند است که از امنیت بالایی برخوردار است، اما کلاهبرداران اینترنتی به تازگی شیوه جدیدی برای دست یافتن به حساب کاربران آن پیدا کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هکرها به تازگی شیوه جدیدی برای دسترسی به حساب کاربران یافته‌اند. آن‌ها ابتدا نرم افزار "واتس آپ" را دانلود کرده و با استفاده از شماره همراه قربانی، آن را تایید می‌کنند. سپس به صندوق صوتی کاربران وارد شده و به اطلاعات آن‌ها نفوذ پیدا می‌کنند.

جالب است بدانید که هکرها، کلاهبرداری خود را هنگام شب، به دلیل اینکه در این ساعت از شبانه روز افراد معمولا گوشی خود را چک نمی‌کنند انجام داده، کد تایید شش رقمی واتس آپ را دریافت کرده و پس از دریافت کد وارد حساب واتس آپ کاربران می‌شوند.

این شیوه جدید هک کردن واتس آپ، امکان دسترسی مجرمان سایبری به حساب کاربران و دستیابی به صندوق صوتی آن‌ها را فراهم می‌کند. موضوع مهم اینکه کاربران برای بسیاری از  پست‌های صوتی خود یک پین کد چهار رقمی به سادگی چهار صفر و یا عدد ۱۲۳۴ انتخاب می‌کنند.

هکرها از این پین کد ساده استفاده کرده و با وارد کردن آن به پست‌های صوتی کاربران دسترسی پیدا می‌کنند. بنابراین امکان گوش دادن به پیام از پیش ذخیره شده واتس آپ که شامل یک کد شش رقمی است برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

اما هکرهای هوشمند فرآیند تایید حساب واتس آپ را به صورت دو مرحله‌ای می‌کنند. در این صورت چنانچه فرد بخواهد شماره تلفن خود را بازبینی و یا تایید دوباره کند، باید یک پین کد منحصر به فرد را وارد کند. این کار باعث می‌شود فرد قربانی نتواند شماره تلفن خود را دومرتبه کنترل کند و هک کردن اطلاعات برای کلاهبرداران ساده‌تر می‌شود.

به منظور پیشگیری از شیوه جدید هک کردن حساب کاربران، توصیه می‌شود افراد فرآیند تایید دو مرحله‌ای (two-factor authentication) حساب خود را فعال کنند تا امنیت حساب آن‌ها بیشتر شود.

کد خبر 355624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.