کاهش قانون‌گریزی با همیاری کودکان با پلیس

رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: از زمانی که کودکان به عنوان همیار پلیس با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند نظم‌پذیری بهتر و قانون‌گریزی کمتر شده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا رضا رضایی ظهر امروز (سه‌شنبه) در همایش "تجلیل از همیاران پلیس، فرهنگیان ترافیک و بهار مهر و دانش" ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی با بیان این که تعامل و همکاری میان نیروی انتظامی و آموزش و پرورش باعث ارتقای فرهنگ در حوزه ترافیک شده است، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش همکاری بیشتر  همیاران با پلیس است و از زمانی که کودکان به عنوان همیار پلیس  با نیروی انتظامی همکاری داشته‌اند، نظم‌پذیری بهتر و قانون‌گریزی کمتر شده است و تصادفات، آلودگی و ترافیک کاهش پیدا کرده است.

وی افزود :حضور کودکان  در کاهش مشکلات ترافیکی بسیار اثر گذار بوده و امیدوارم که این همکاری هر روز بیش از پیش باشد.

رییس پلیس راهور استان اصفهان با بیان این که شعار امسال "پلیس مقتدر امین مردم" است، ادامه داد: پلیس امنیت را به ارمغان می‌آورد، حافظ جان، مال و ناموس و امین مردم است تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا مردم زندگی بهتری داشته باشند.

 وی با بیان این که شش ماه نخست امسال در مقایسه با شش ماه سال گذشته آمار تصادفات کاهش پیدا کرده اما هنوز به عدد ایده‌آل نرسیده‌ایم،  اضافه کرد: با هم‌افزایی و همدلی میان مردم و نیروی انتظامی می‌توان روزهای و ایام بهتری را برای نسل آینده فراهم کنیم.

عمر همیاران پلیس دانش آموزی ۱۱ ساله شد

همچنین علی اکبر کمالی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این همایش ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و با ابراز تشکر از حضور مادران، اظهار کرد: آموزش و پرورش توانسته بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلاتی که موردنظر مسئولان است با همکاری معلمان و دانش‌آموزان ابتکار عمل را به دست گرفته و حل کند.

وی با بیان این که حل تمام معضلاتی که گریبان‌گیر جامعه شده، همکاری آموزش و پرورش و جامعه را می‌طلبد، افزود: ۱۱ سال است که شاهد همیاری و همکاری شکل گرفته میان دانش‌آموزان، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی هستیم که در کاهش تصادفات جاده‌ای و شهری و حل معضلات ترافیکی بسیار موثر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تشکر از همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور ادامه داد: معتقدیم آموزش و پرورش در کنار نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی برای پیشگیری از مشکلات ترافیکی و راهنمایی و رانندگی خواهد داشت که می‌توان به همکاری دانش‌آموزان و تأثیر آن در کاهش نرخ تصادفات اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ باید دانش‌آموزان در نقش همیار پیشگیری ایفای نقش کنند و تجربه ثابت کرده که حضور دانش‌آموزان در کاهش معضلات بسیار موثر بوده است.

کمالی با تاکید بر نقش دانش‌آموزان که به عنوان همیار پیشگیری به همسالان خود کمک می‌کنند، افزود: دانش‌آموزان در همیار پلیس نشان داده‌اند که برای حل معضلات و فرهنگسازی باید به توان آنها توجه ویژه‌ای داشت.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان با همکاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش فرهنگ صحیح رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را به وجود آورده‌اند و جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه این دانش‌آموزان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حوادث ترافیکی و جاده‌ای نیاز دارد.

کد خبر 355618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.