۲۵ قلم کالا گران نمی‌شود/بنزین سهمیه‌بندی می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه درباره حفظ نرخ کالاهای اساسی، اختصاص بسته به اقشار کم درآمد و تجدیدنظر در نحوه توزیع بنزین صبحت شد.

حیدرعلی عابدی در تشریح مطالب مطرح شده در جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی به خبرنگار  ایمنا گفت: در این جلسه از شیوه جدید عرضه بنزین صحبت شد. بر اساس این طرح  مجدداً کارت سوخت داده می‌شود و در کارت سوخت مقداری مشخص بنزین برای یک ماه شارژ می‌شود.

وی تصریح کرد: یک نظر در دولت این است که مصرف مازاد به معنای استفاده بنزین با قیمت آزاد باشد و یک نظر هم این است که کلاً بنزین با نرخ آزاد باشد و مابه‌التفاوت قیمت بنزین به یارانه افراد افزوده شود. هنوز در این‌باره در دولت به جمع‌بندی نرسیده‌اند و قرار شد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مجلس و دولت، تا پایان مهر ماه به تصمیم‌گیری نهایی برسند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان درباره دیگر بخش‌های این نشست غیرعلنی نیز خاطر نشان کرد: در این جلسه دکتر نوبخت گفتند بر اساس بررسی‌های دولت، افرادی که ماهیانه زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند، ۲۰ میلیون نفر هستند که مجموعه‌ای از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، کارمندان و کارگران هستند.

۲۵ قلم کالا به هیچ وجه گران نمی‌شود

وی افزود: برای حمایت از این افراد، مقرر شده که مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به هر شخص پرداخت شود و این اتفاق در دو یا سه نوبت رخ خواهد داد. اما آقای نوبخت تأکید کرد که هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اند که این کمک چگونه؛ به صورت کالابرگ، پول نقد یا سبد کالا پرداخت شود.

عابدی ادامه داد: بخشی از این جلسه به حمایت از تولیدات داخلی اختصاص یافت و دولتی‌ها علاوه بر برنامه‌های خود برای حمایت از تولید داخلی بر این نکته تأکید کردند که حمایت‌هایی که می‌شود نهایتاً به سمت تولید داخلی سوق پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره حمایت از واردات نیز گفت: ۲۵ قلم کالا، به عنوان کالای اساسی است که به هیچ وجه افزایش قیمت نخواهند یافت از سوی دولت اعلام و قرار شد که واردات این ۲۵  قلم کالا نیز با همان دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومان باشد.

کد خبر 355615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.