روایتی از آرزوهایی که با حضور ورزشکاران برآورده شد

روز گذشته -دوشنبه ۱۶ مهرماه- مدرسه توانخواهان ذهنی شهیدان نوری میزبان ورزشکارانی بود که به مناسبت روز جهانی کودک در کنار بچه های این مدرسه لحظات شادی را رغم زدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین پاپی و مهدی کیانی دو بازیکن تیم فوتبال سپاهان و سپهر محمدی، دروازه بان ملی پوش تیم فوتسال گیتی پسند با دعوت منطقه شش شهرداری اصفهان با حضور در مدرسه توانخواهان ذهنی، لحظات به یاد ماندنی برای دانش آوزان این مدرسه به ثبت رساندند. 

شوق حضور مهمانان بچه های مدرسه را سر ذوق آورده بود و گویی در میادین جهانی پا به توپ شده اند. با هر گلی که به ثمر می رساندند فریاد خوشحالی سردادند و یکدیگر را به آغوش کشیندن تا به حاضرین ثابت کنند که چیزی از سایر افراد جامعه کمتر ندارند. زمانی که سوت پایان بازی زده شد از فرط خوشحالی سر از پا نمیشناختند و با کری خوانی حس غرور خود را بروز می دادند. لحظات شیرین آن ها به قدری زیبا بود که انگار سال هاست پیروزی را در زندگی جشن گرفت اند، زمانی که پاپی و محمدی مدال ها را بر گردن آن ها می انداختند انگار زمین برای آن ها کوچک بود و فکر فتح کره ای دیگر را در سر دارند.

وقتی جام قهرمانی را بایکدیگر بالای سر بردند، نشان دادند که معنی کار گروهی و لذت باهم بودن را بهتر از هر کس دیگری درک می کنند و به ما یاد دادند که همه دنیا آن چیزی نیست که ما می بینیم و این دنیا دلخوشی های دیگری هم دارد.

محمدرضا برکت در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص این دیدار گفت: به مناسبت روز جهانی کودک تصمیم بر این اساس شد با همکاری باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان دیداری از مدرسه توانخواهان ذهنی شهیدان نوری داشته باشیم. از همین رو سه نفر از ورزشکاران به ما ملحق شدند تا لحظات نابی را برای بچه های این مدرسه رقم بزنیم.

وی افزود: باید به سمت کودکانی برویم که به هر دلیل ناتوانایی جسمی یا ذهنی دارند، به همین دلیل به یکی از مکان های کمتر برخوردار منطقه شش رفیتم و حتی اعضای شورای اسلامی شهر هم در ساعت های مختلف به این مدرسه آمدند.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: برنامه ای ترتیب دادیم تا یک جشن کوچک برای آن ها داشته باشیم و در کنار ورزشکاران بتوانند به بازی بپردازند. فکر می کنم رویکردی جدیدی انجام شد، این کودکان از نظر عاطفی و اجتماعی همیشه سهم کمتری از حقوق خودشان داشتند و این وظیفه ما را دوچندان می کند که بتوانیم به صورت ویژه سطحی از آلام و غم آن ها را کاهش دهیم. برای آن ها بسته آرزوها را درست کردیم و هر کسی هر آرزویی داشت روی برگه ای می نوشت و به درخت آرزوها سنجاق می کرد.

برکت تصریح کرد: بچه ها آرزوهای مختلفی داشتند، از دوچرخه گرفته تا موتور شارژی، عروسک و... که سعی کردیم بتوانیم آنها را برآورده کنیم. ادامه حرکت هایی که در طی چهار ماه گذشته انجام دادیم این کار نیز یک کار نو و جذاب برای ما، ورزشکاران، بچه ها مردسه و حتی خانواده های آن ها بود که نشان  می دهد رویکرد شهرداری به سمت اهمیت دادن به این کودکان است.

وی ادامه داد: روز ۲۴ مهر، روز  ملی پارا المپیک است که دیداری با قهرمانان بازی های پاراآسیایی جاکاراتا خواهیم داشت وبرای روز تربیت بدنی و ورزش گذاشتیم پیشنهاد برگزاری همایش پیاده روی را داده ایم. امیدواریم به صورت عادلانه با ترویج بازی های محلی در محلات منطقه ۶، بتوانیم در حوزه ورزش، سلامت محوری و ورزش همگانی باعث سلامت جسم و روح شهروندان و شادابی و نشاط جامعه شویم.

سپهر محمدی، دروازه بان ملی پوش تیم فوتسال گیتی پسند نیز درباره حضور در این برنامه به خبرنگار ایمنا گفت: یکی از بهترین روز های زندگیم را پشت سر گذاشتم، حضور در کنار این بچه ها انرژی خوبی به من داد و مطمئناً آن ها را فراموش نخواهم کرد.

 وی در خصوص تاثیر حضور چهره های ورزشی در کنار بچه های توانخواه ذهنی تاکید کرد: مدیر و معلمان مدرسه از حضور ما بسیار خوشحال بودند چرا که به گفته خودشان حضور ما باعث می شود تا برای مدت زمانی چند ماهه آموزش و یادگیری دانش آموزان بدون مشکل پیش برود و انگیزه ای مضاعف به آن ها می دهد.

دروازه بان تیم فوتسال گیتی پسند خاطر نشان کرد: زمانی که آرزوهای بچه ها به درخت سنجاق شد و آن ها را می دیدم حسی خوشایندی داشتم، چرا که می توانستم در برآورده کردن آن آرزوها سهمی داشته باشم.

کد خبر 355611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.