خودروهای دارای نقص فنی ۷۰ درصد آلایندگی‌های اصفهان را تولید می‌کنند

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هر ساله آذرماه بیشترین میزان آلودگی هوا را داریم، گفت: ۷۰ درصد این آلودگی‌ها مربوط به اتومبیل‌هایی است که نقص فنی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین حسین‌زاده  ظهر امروز (سه‌شنبه) در همایش "تجلیل از همیاران و فرهنگیان ترافیک و بهار مهر و دانش" ضمن قدردانی حضور مادر شهید خرازی در این آیین اظهار کرد: همکاری  هوشمندانه و صمیمانه نیروی انتظامی با آموزش و پرورش استان اصفهان توانسته مهارت‌های زندگی را به دانش آموزان آموزش دهند.

وی با بیان این که  معلمان نیز همراه نیروی انتظامی تلاش می‌کنند تا خطراتی که جان دانش‌آموزان و خانواده‌شان را تهدید می‌کند به آنها آموزش دهند، افزود: معلمان تلاش می‌کنند  آموزش‌هایی از قبیل عبور از خط عابر پیاده و پل‌ها را در وجود دانش‌آموزان نهادینه کرده تا دچار حوادث تلخ نشوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: ۳۰ درصد ازآمار  کشته‌شدگان  در تصادفات عابران پیاده هستند یعنی از هر ۶۰۰ کشته شده در تصادفات ۲۰۰ نفر عابران پیاده هستند و  این آمار همه اقشار جامعه را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: خودروسازان با هدف خدمت به مردم پا در این عرصه گذاشته‌اند اما اگر هر کس نداند که چگونه از خودرو خود استفاده کند، مشکلات بسیاری را به بار خواهد آورد.

حسین زاده با بیان این که هر ساله آذرماه بیشترین میزان آلودگی هوا را داریم، ادامه داد: ۷۰ درصد این آلودگی‌ها مربوط به اتومبیل‌هایی است که نقص فنی دارند.

وی با بیان این که استنشاق آلودگی هوا یکی از عوامل بیماری‌های قلبی، سرطان و ام اس است، افزود: باید فرهنگ استفاده از مترو و وسایل عمومی را در فرهنگ مردم نهادینه کنیم و دانش‌آموزان پسر نیز از دوران راهنمایی با دوچرخه به مدرسه بروند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی تلاش می‌کند تا برای مردم آرامش و امنیت و آسایش را فراهم کند.

کد خبر 355608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.