کرباسیان: فولاد یکی از ضرایب توسعه و پیشرفت کشورها است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه یکی از ضرایب توسعه و پیشرفت کشورها فولاد است، گفت: در کشور این نقش پررنگ‌تر و حساس‌تر است و فولاد مبارکه اصفهان نیز در این بین نقش تعیین کننده‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی کرباسیان امروز (سهشنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، اظهار کرد: نقش فولاد در توسعه کشورها تعیین کننده است به طوری که از دو هزار میلیارد تومان تجارت جهانی، فولاد سهم ۴۳ درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حالی که در سال ۹۲ بیشتر محصولات و مواد اولیه فولاد را وارد می کردیم اکنون نه تنها در تولید خودکفا شده‌ایم بلکه صادرات خوبی نیز انجام می‌شود.

کرباسیان گفت: مجموعه فولاد کشور در شش ماهه ابتدای امسال پیشرفت چشمگیری داشته و افزایش ۱۴ درصدی در تولید شمش فولاد و افزایش ۱۹ درصدی در تولید آهن اسفنجی را در کارنامه خود ثبت کرده و در سال گذشته رکورد ۹ میلیون تن در تولید فولاد ثبت شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیئت عامل ایمیدرو اضافه کرد: اهمیت فولاد را می توانیم در توجه ویژه آمریکا در اعمال تحریم های آبان ماه ببینیم که مشخصا اسم فولاد و مس را آورده است، همچنین بحث و دعوای اصلی چین و آمریکا نیز در مورد موضوع فولاد است در حالی که ظرفیت‌های تولید فولاد در کشور افزایش یافته و تولید ۵۵ میلیون تنی برای سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده و دستیابی به آن دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: یکی از معیار های مهمی که در بودجه بندی به ـن توجه زیادی می شود، تلاش در مشارکت های اجتماعی مدیران است.

کرباسیان با بیان اینکه نقش مدیریت در شرکت‌های بزرگ بسیار اساسی است، گفت: یک مدیر زمانی می تواند به درستی فعالیت کند که مدیران زیرمجموعه، کارکنان، کارگران و بویژه هیئت مدیره شرکت با او همراه باشند.

وی در پایان با تقدیر از عملکر بهرام سبحانی و اشاره به عاقبت به خیری او، گفت: با توجه به مجوزی که مجلسی ها برای بیکار شدن من صادر کرده اند امیدوارم که بنده نیز مانند او عاقبت به خیر شوم.   

کد خبر 355606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمدالله رضایی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    باسلام بهسلامتی و دل خوش وشاهد پویایی این کارگاه بزرگ تولید ملی و زمینه ای برای جذب جوانان بیکار و فارغ التحصیل در شهرهای همجوار فولاد و توسعه خدمات و کاهش فشار ها باشیم از زحمات مدیران قبلی وسابق نیز تشکر می شود.