بسته حمایتی ۳۰۰ هزار تومانی برای ۲۰ میلیون نفر

سخنگوی هیات رییسه مجلس از بسته حمایتی دولت برای ۲۰ میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، بهروز نعمتی امروز سه‌شنبه -۱۷ مهر-در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه غیر علنی مجلس گفت: امروز مجلس برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور جلسه‌ای غیر علنی با حضور نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، حجتی وزیر کشاورزی، معاون اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان تعزیرات و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برگزار کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به بحث‌هایی که در بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر است، مقرر شد برای ۲۰ میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه که زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند و ممکن است بخشی از آنها کارمندان، کارگران و افراد تحت پوشش کمیته امداد و یا تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند در دو مرحله بسته حمایتی بگیرند. هر مرحله حدود ۳۰۰ هزار تومان است که مجموع پرداختی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس ادامه داد: مقرر شد که کمیسیون‌های اقتصادی، کشاورزی، برنامه و بودجه و صنایع جلسات متعددی با دولت داشته باشند تا موارد موجود در بحث تولید و گرانی‌ها را بررسی کنند و ارتباط نزدیکی بین دولت و مجلس ایجاد شود که بتوانیم مشکلات بخش تولید را رفع کنیم.

برداشت از صندوق ذخیره ارزی ممنوع

نعمتی با بیان این که در این جلسه بر لزوم  برداشت نکردن از ذخایر ارزی کشور تاکید شد، گفت: ما بر مبنای این جلسه و جلسات گذشته عنوان کردیم که تلاش دولت باید این باشد که از منابع ارزی و صندوق ذخیره ارزی به هیچ وجه برداشت نشود. چون ذخیره این صندوق برای آیندگان است و باید آن را حفظ کرد.

وی در ادامه با تاکید بر این که هیچ گونه مشکلی از نظر تامین کالاهای اساسی در کوتاه، میان و بلند مدت نداریم، گفت: وزیر کشاورزی و آقای سینکی از طرف وزارت صمت به مجلس قول داده‌اند که نیازمندی‌های کالاهای اساسی برای بلند مدت را تهیه کنند و تدارک هم دیده‌اند؛ صندوق‌ها و سیلوها و انبارهای ما پر شده‌اند.

نعمتی در مورد موضوع گرانی و افزایش قیمت‌ها هم گفت: رییس سازمان تعزیرات گزارشی از چگونگی برخورد با احتکار و گران‌فروشی و چند قیمتی‌ها ارائه دادند. آقای نوبخت هم درباره‌ بحث‌های نوسانات قیمت ارز مواردی را مطرح کردند، معتقدیم دولت و مجلس و قوه قضاییه باید همسو با یکدیگر تلاش کنند که موضوع گرانی‌ها و چند نرخی‌ها را در اسرع وقت کنترل کنیم.

به گفته‌ نعمتی، اصلی‌ترین موضوع مطرح در این جلسه تعیین زمان‌بندی اقدامات دولت است. مبنی بر این که دولت باید در تمامی موضوعات برنامه‌ها را به مجلس اعلام کند. خوشبختانه آقای نوبخت هم قول داد برنامه زمان‌بندی مشخص برای اقداماتشان را به مجلس ارائه دهند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس در پاسخ به این پرسش که کالاهای اساسی شامل چه مواردی می‌شود؟ گفت: دولت مکلف است که ۲۵ قلم کالا را تامین و به مردم نیازمند بدهد. آنها شامل شش میلیون حقوق‌بگیر و ۱۴ میلیون اقشار مختلف هستند که زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند. این کالاها مربوط به اقلام روزمره و نیازمندی‌های مردم همچون کره، ماست، تخم مرغ و غیره است.

وی گفت که قرار است در شش ماهه دوم سال در دو نوبت این اتفاق بیفتد. محل پرداخت و عدد آن مشخص است که مجموع پرداختی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

نعمتی خاطر نشان کرد: افراد مشمول این بسته‌های حمایتی مشخص و بانک اطلاعاتی آنها تشکیل شده است که از طریق آن اقدام صورت می‌گیرد. فرض کنیم فردی که پرداخت کننده حق بیمه تامین اجتماعی باشد، اگر کمتر از سه میلیون تومان دریافتی داشته باشد خانواده‌اش تحت پوشش قرار می‌گیرد.

کد خبر 355601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.