۵۰ درصد مدارس خمینی‌شهر فرسوده است

خمینی‌شهر-مدیر آموزش و پرورش خمینی‌شهر گفت: چهار میلیارد تومان در زمینه بازسازی و نوسازی و تجهیز مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش به خمینی‌شهر تخصیص داده شد که نیازمند پیگیری‌های لازم از سوی نماینده مجلس برای گرفتن آن است.

حسین آقابابایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خمینی‌شهر، اظهار کرد: همه دانش‌آموزان و اولیا باید در کنار یکدیگر برای آینده ایران گام‌های بزرگ برداشته و در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تمام توان، آرمان‌های نظام را به سرانجام برسانند.

وی افزود: مهارت‌آموزی، علم‌آموزی و پرورش دانش‌آموزان در مدرسه انجام می‌شود که باید همه خانواده‌ها همراه دانش‌آموزان در به ثمر رساندن این هدف بزرگ با آموزش و پرورش همیاری و همکاری کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر با اعلام این که ۶۷ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در کلاس‌های درس حاضر شده‌اند، تصریح کرد: بیش از ۹۰۰ دانش‌آموز کلاس اول در سال تحصیلی جدید وارد مدارس شهرستان خمینی‌شهر شده‌اند.

وی با اشاره به این که دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم ساماندهی شده و علی‌رغم مشکلات بسیاری که وجود داشت همه مدارس و کلاس‌های درس دارای مربی آموزشی شدند، اضافه کرد: بیش از سه هزار و ۳۰۰ معلم امسال در مدارس شهرستان فعالیت دارند که این تعداد معلم جوابگوی میزان نیاز فعالیت آموزشی شهرستان خمینی‌شهر نبوده و بالغ بر دو هزار ساعت از معلمان حق تدریسی استفاده می‌کنیم.

آقابابایی با بیان این که ۱۶۰ نفر نیروی رسمی جدید وارد آموزش و پرورش شهرستان شدند، اظهار کرد: در مدارس خمینی‌شهر بر اساس ساعات آموزشی حدود ۸۵ نفر کمبود معلم وجود دارد و با پیش‌بینی‌ها و ارایه طرح‌هایی مقرر شد از نیروهای فرهنگی بازنشسته دعوت شود تا از آن‌ها در فرآیند آموزشی مدارس شهرستان استفاده و از تجربیات آن‌ها در سیستم آموزشی مدارس بهره ببریم.

وی با اعلام این که در سال تحصیلی جدید ۳۳۰ واحد در سطح شهرستان خمینی‌شهر فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: چهار واحد آموزشی تا پایان تابستان وارد چرخه آموزشی شهرستان شده و سه واحد آموزشی دیگر تا اسفندماه به تعداد مدارس شهرستان خمینی‌شهر اضافه می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش خمینی‌شهر با بیان این که ۴۰ تا ۵۰ درصد مدارس شهرستان خمینی‌شهر دارای ساختمان فرسوده است، تاکید کرد: چهار میلیارد تومان در زمینه بازسازی و نوسازی و تجهیز مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش به خمینی‌شهر تخصیص داده شد که نیازمند پیگیری‌های لازم از سوی نماینده مجلس برای گرفتن آن است.

کد خبر 355591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.