خروج بیش از ۵ هزار مرسوله پستی از استان اصفهان در ۶ ماه

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه چهار میلیون و ۷۵۷ هزار و ۵۷۳ مرسوله به استان اصفهان وارد و پنج میلیون و ۹۳۶ هزار و ۱۷ مرسوله از استان خارج شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید باقری صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر این که رضایتمندی مردم، خط قرمز پست استان اصفهان است، اظهار کرد: افزایش تعامل با ادارات، ارگان‌ها و بانک‌ها برای انجام خدمات نیابتی آنها، برنامه محوری و حرکت به سمت جلو با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های پست استان در دستور کار پست استان اصفهان است.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان با اشاره به بهره‌گیری از هوشمندسازی در فرایندهای پستی، تصریح کرد: در حال حاضر چهار فرآیند اصلی پست به صورت الکترونیکی انجام و کنترل بر فرایندها نیز الکترونیکی انجام می‌شود، ضمن این که عملکرد سرویس‌های جدید پستی نیز مبتنی بر هوشمندسازی خواهد بود.

وی با بیان این که استان اصفهان با وسعت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۲۴ با شهرستان، ۱۰۷ شهر، ۵۰ بخش و ۱۲۷ دهستان و دارا بودن جمعیتی حدود پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر از نظر جمعیت سومین استان کشور است، گفت: اداره کل پست استان اصفهان با هزار و ۲۱ واحد پستی ۷.۱۶ درصد سهم پستی کشور را دارا است.

باقری ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ اداره، هفت ناحیه پستی، ۶۳ دفتر شهری، پنج آژانس پستی بین شهری، ۳۳۳ دفتر خدمات ارتباطی، ۲۱۴ نمایندگی روستایی، ۷۷ نمایندگی شهری و ۲۹۹ دفتر ICT روستایی در استان اصفهان فعال است.

وی افزود: این استان با توجه به موقعیت مهم در مرکز کشور و قرار گرفتن در چهار راه ارتباطی و کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق، مرکز مبادله بین ۱۰ استان کشور است.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان دارای ۲۵۱ خط ارتباطی پستی دولتی و خصوصی اعم از بین استانی، درون استانی، شهرستانی و ICT روستایی است. پست استان اصفهان با دارا بودن ۶۳۷ نفر نیروی انسانی دولتی پنج درصد از سهم نیروی انسانی پست کشور را به خود اختصاص داده است.

باقری با بیان این که در استان اصفهان به ازای ۱۰۵ کیلومتر مسافت یک واحد پستی راه‌اندازی شده است، گفت: این استان ۳.۲ درصد ترافیک پستی کشور و پنج درصد درآمد پستی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: به طور متوسط روزانه ۲۶ هزار مرسوله به استان اصفهان وارد و ۳۲ هزار مرسوله از این استان خارج می‌شود.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه چهار میلیون و ۷۵۷ هزار و ۵۷۳ مرسوله به استان اصفهان وارد و تعداد پنج میلیون و ۹۳۶ هزار و ۱۷ مرسوله از استان خارج شده است.

باقری با بیان این که در شش ماهه نخست امسال ۳۲۰ هزار و ۴۳۵ کارت ملی هوشمند توسط پست استان توزیع شده است، گفت: ۷۸ هزار و ۷۰۱ فقره کارت ملی هوشمند آماده تحویل در واحدهای پستی بلوکه شده که شهروندان برای دریافت مراجعه نکرده‌اند که انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر مراجعه و کارت‌های ملی خود را دریافت کنند.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع سرویس پستی در اداره پست ارائه می‌شود، ادامه داد: پست یک شرکت و صنعت زیرساختی است که بر اساس نیاز مردم به وجود آمده و توانسته خدمات با کیفیتی را به مردم ارائه کند.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان اظهارکرد: تا چند سال قبل سبد سرویس‌دهی پست محدود بود، اما سبد پستی امروزه بر اساس نیاز مردم است.

وی با بیان این که یکی از سرویس‌ها بر اساس توسعه و پیشرفت جامعه، خرید و فروش‌های اینترنتی است، افزود: در حال حاضر هفت هزار فروشگاه و شرکت برای تجارت الکترونیک طرف قرارداد پست هستند.

باقری تاکید کرد: در شش ماهه امسال ۴۸ هزار و ۹۴ مرسوله خرید و فروش اینترنتی از استان خارج و ۱۸۵ هزار و ۴۰۳ مرسوله وارد استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید فقط برای انجام کارهای ضروری و تفریحی از منزل خارج شوند، از این رو تجارت الکترونیک به عنوان بهترین راهکار مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر از ظرفیت‌های سرویس تجارت الکترونیک در حد بسیار کم استفاده می‌شود و زمینه کار زیادی وجود دارد.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان به سایر فعالیت‌های پست اشاره و اظهار کرد: سرویس تمبر اختصاصی، کارت پستال الکترونیکی، سرویس بازار متریال، کرایه در مقصد، پست جواب قبول، وب سرویس کد پستی، سرویس تأییدیه کد پستی، سرویس پست رستانت، سرویس صندوق‌های شخصی هوشمند، مشاهده امضای الکترونیکی و سرویس پست نت از جمله این سرویس‌ها است.

باقری با بیان این که روز گذشته با حضور وزیر ارتباطات تعدادی از سرویس‌های پستی کشور رونمایی شد، افزود: یکی از این سرویس‌ها خدمات فرهنگی و نوین پست بود که با راه‌اندازی «سرویس پست تعاملی» محقق شد و سرویس دوم «پاکت‌های از قبل پرداخت» و سرویس «برچسب آدرس‌های پستی» بود.

وی با بیان این که در این سرویس شهرندان می‌توانند با شماره ۴۱۴۰۱ تماس بگیرند تا ماموران پست به محلی که آدرس اعلام شده مراجعه و بسته‌ها و امانات را دریافت و رسید تحویل دهند، خاطرنشان کرد: این سرویس در بازار اصفهان راه‌اندازی شده و به زودی در سایر نقاط شهر گسترش می‌یابد.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان با اشاره به ارائه سرویس «توزیع مرسولات پستی ویژه، قبول در همان روز» اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ارائه این سرویس به صورت پایلوت در شهر اصفهان به مقصد تهران است و محصولاتی که از هفت صبح تا ۱۴ تحویل دفاتر پستی شود تا ۲۲ همان روز در تهران تحویل گیرنده می‌شود.

باقری با بیان این که ۴۳ درصد منازل شهر اصفهان فاقد پلاک پستی هستند که طبق قراردادی که شهرداری با پیمانکاران پلاک‌کوبی بسته است نسبت به نامگذاری معابر و نصب پلاک اقدام خواهد شد.

وی در خصوص تعرفه‌های پست، گفت: تعرفه‌های پستی مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که به صورت متمرکز تأیید و اجرا می‌شود.

باقری با بیان این که در سال جاری تعرفه‌های پستی افزایش چندانی نداشته است، ادامه داد: ۲۸ مردادماه سال ۹۵ آخرین افزایش تعرفه‌های پست انجام شد و از آن تاریخ تا کنون افزایش قیمت مصوب نداشته‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت ۹۱ ایستگاه سیار و ثابت خدمات کارت هوشمند در اصفهان، تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هنوز کارت ملی خود را دریافت نکردند، در حالی که این ایستگاه‌ها خالی از مراجعه کننده است.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان به اعتبارات پست اشاره و تصریح کرد: اعتبارات پست در دو بخش جاری و عمرانی است، در بخش جاری با توجه به این که زیر نظر شرکت ملی پست است، از طریق استان تأمین نمی‌شود، اعتبارات استانی در بخش عمرانی نیز از چند سال گذشته تخصیص نیافته و هیچ اعتباری برای تعمیرات و تجهیز دفاتر در اختیار نداریم.

باقری در خصوص جا به جایی برخی از مرسولات توسط اتوبوس‌های بین شهری در پایانه‌های مسافربری شهر، گفت: اتوبوس زیرساخت حمل ونقل مسافر است نه حمل ونقل بار، استفاده از اتوبوس‌ها برای ارسال مرسولات با شبکه یکپارچه پستی قابل قیاس نیست زیرا پست مرسولات را به صورت سیستم مویرگی به دست مردم می‌رساند.

وی ادامه داد: برای رفع این مسئله چند جلسه با شهرداری اصفهان برگزار شده که مصوباتی در برداشته و امیدواریم به زودی تایج آن را شاهد باشیم.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان تاکید کرد: حمل و نقل بار از طریق اتوبوسرانی مشکلاتی را برای مسافران ایجاد می‌کند، ضمن این که بر روی محتواهایی که اتوبوس‌ها جا به جا می‌کنند، نظارت نمی‌شود.

کد خبر 355588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.