باید توزیع سوخت را قاعده‌مند کنیم

وزیر کشور با بیان این که باید توزیع سوخت را قاعده‌مند بکنیم، گفت: بیش از ۳۵۰ هزار کارت مهاجر در مناطق مرزی وجود دارد یعنی افرادی در تهران هستند، اما با استفاده از کارت‌هایشان در سیستان و بلوچستان یا هرمزگان و در استان‌های دیگر سوخت‌گیری می‌شود.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه دوشنبه پس از پایان دومین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در محل وزارت کشور و در جمع خبرنگاران گفت: ما ظرف یک هفته امروز دومین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی را با همه اعضا داشتیم؛ دستورات جلسه قبل و پیگیری‌ها مطرح شد.

رحمانی فضلی اظهار کرد: در این جلسه موضوع سوخت را به عنوان یکی از مسائل مهم یعنی بحث قاچاق سوخت را داشتیم که متأسفانه با توجه به روند افزایش قیمت ارز، در مرزها با مسئله قاچاق سوخت مواجه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اتخاذ شده بود مطرح شد و نتایج در این جلسه به استحضار همه رسید و در بعد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی مباحثی مطرح شد که ما باید آنها را جمع‌بندی کنیم و به دستگاه‌های مختلف بدهیم.

وزیر کشور با بیان این که باید توزیع سوخت را قاعده‌مند بکنیم، تاکید کرد: بر اساس گزارشی که وزارت نفت داده است بیش از ۳۵۰ هزار کارت مهاجر در مناطق مرزی وجود دارد یعنی افرادی در تهران هستند، اما با استفاده از کارت‌هایشان در سیستان و بلوچستان یا هرمزگان و در استان‌های دیگر سوخت‌گیری می‌شود.

رحمانی فضلی با اشاره به این که این امر مستلزم این است که بر کارت‌ها دقت و نظارت بیشتری بکنیم، تصریح کرد: وزارت نفت مأمور شد موضوع را به دقت بررسی کند و پیشنهاد هم این بود که همه کارت‌ها در کل کشور تنها توسط خود مالکین خودرو استفاده شود و استفاده آن توسط افراد دیگر و در جای دیگر ممنوع بشود؛ البته کارگروهی تشکیل شد که این موضوع را بررسی کند.

وی ادامه داد: مساله بعدی تعیین کارگروه‌ها بود که چهار کارگروه تشکیل شد که این کارگروه‌ها باید موضوعات مرتبط با خودشان را که شامل بحث رسانه و تحلیل محتوا، کارگروه اقتصادی، کارگروه عملیات روانی و کارگروه فضای مجازی است و اعضایش هم مشخص شده انجام دهند و حکم روسایش را نیز باید ابلاغ کنیم.

وزیر کشور گفت: تلاش ما بر این است که با هماهنگی، انسجام و ابلاغ سیاست‌های واحد همه دستگاه‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی به موقع، سریع و دقیق اقدام بکنند تا مردم از همه اطلاعات بهره‌مند بشوند و بتوانند تصمیم‌های مقتضی و مناسبی را در زندگی خودشان داشته باشند.

رحمانی فضلی افزود: از طرف دیگر با اطلاعات غلط و تحریف شده و بعضاً عملیات روانی هم دستگاه‌های مختلف مبارزه جدی بکنند؛ زیرا آرامش مردم، ثبات، تصمیم‌گیری و از آن طرف تلاش برای انجام کار برای ما بسیار مهم است.

منبع:ایرنا

کد خبر 355563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.