افزایش ۱۰ درصدی آمار کشفیات مواد مخدر در شهرستان لنجان

لنجان-فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان گفت: تمرکز نیروی انتظامی بر مبارزه با سرشاخه‌های باندهای قاچاق کالا و پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان قرار گرفت و امروز شاهد افزایش ۷۱ درصدی آمار کشفیات در این حوزه هستیم که زنگ هشداری برای برهم‌زنندگان نظم اقتصادی در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، غلامرضا افشاری در نشست با اصحاب رسانه با بیان این که رکن اصلی تمایز نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر حکومت‌ها با وجود جایگاه والای مقام معظم رهبری معنا می‌شود، اظهار کرد: امنیت نعمتی پنهان است که خداوند متعال آن را به مردم هدیه کرده، از این جهت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت ولی امر مسلمین و فرمانده‌ معظم کل قوا، آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هستند و خود را سرباز ولی فقیه می‌دانند، که به نوعی بالاترین مدال افتخار برای کارکنان نیروی انتظامی است.

وی افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در تمام مقتضیات زمانی در صحنه بوده و برای دفاع از خاک و ناموس کشور با جان و دل فداکاری کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی، اصل مهم و فراموش نشدنی برای نیروی انتظامی به شمار می‌آید و در این راستا برای پاسداری از آن از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد از سوی دیگر نیروی انتظامی در طول شبانه روز در راستای تأمین امنیت و ارتقای احساس امنیت مردم تلاش می‌کنند تا شاهد امنیتی مثال‌زدنی و در خور شأن مردم ایران اسلامی باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های نیروی انتظامی شهرستان لنجان ادامه داد: نیروی انتظامی شهرستان لنجان همواره با متخلفان اقتصادی، قاچاقچیان کالا و سوداگران مرگ برخوردی قاطع داشته و در همین راستا از تمام توان خود استفاده کرده و محورهای مواصلاتی شهرستان لنجان را مورد بررسی قرار داده است تا این مسیرها تحت کنترل و نظارت نیروی انتظامی باشد.

افشاری اضافه کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جاری تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» توسط مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیروی انتظامی شهرستان لنجان با شناخت و اشراف کامل بر موقعیت جغرافیایی این شهرستان، همواره به بررسی و شناسایی نقاط اصلی دپو، نگهداری و عرضه کالا و همچنین خودروهای ورودی این شهرستان پرداخته تا از ورود کالای قاچاق جلوگیری و با افراد سودجو برخورد قانونی کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری عملیات‌های مختلفی در راستای مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان لنجان انجام گرفت و تمرکز نیروی انتظامی این شهرستان بر مبارزه با سرشاخه‌های باندهای قاچاق کالا و برهم‌زنندگان نظم اقتصادی و پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان قرار گرفت و امروز شاهد افزایش ۷۱ درصدی کشفیات در این حوزه هستیم و این زنگ هشداری برای برهم‌زنندگان نظم اقتصادی در شهرستان لنجان بوده که نیروی انتظامی اجازه فعالیت به آن‌ها نخواهد داد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان با اشاره به اقتدار پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ عنوان کرد: امروزه مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کشور مطرح بوده و متأسفانه شاهد شیوع و افزایش اعتیاد در بین جوانان هستیم که این مسئله کانون گرم خانواده‌ها را نشانه گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در راستای کاهش مصرف مواد مخدر در کنار برخورد قاطع با سوداگران مرگ به سمت آگاه‌سازی خانواده‌ها مخصوصا نسل جوان گام برداشته و آموزش کارکنان کارخانجات، مراکز علمی، دانشگاهی و مدارس را در دستور کار خود قرار داده است.

افشاری یادآور شد: ایجاد تعامل بین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان لنجان و اصناف، ادارت و نهادهایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و ... به منظور بحث و تبادل نظر درباره آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی، شناسایی مناطق پرخطر، آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان، در دستور کار قرار گرفت و ۹۷۳ جلسه آموزشی در مدارس، مساجد، دانشگاه ها و... برگزار شد و ۲۸ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

وی با اشاره به تغییر ذائقه مصرف موادمخدر از مواد سنتی به صنعتی در جامعه، افزود: در سالیان گذشته شاهد بودیم برخی افراد سودجو با تبلیغات فریبنده خود در میان جوانان و نوجوان دنبال ترویج مصرف مخدرهای صنعتی به بهانه‌های واهی همچون افزایش شادی و... بودند و خوشبختانه با تلاش‌های انجام گرفته در شهرستان لنجان شاهد کاهش مصرف چشم‌گیر مواد مخدر صنعتی هستیم 

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: مصرف مواد مخدر صنعتی تبعات ناگواری برای جامعه دارد، از این رو نیروی انتظامی شهرستان لنجان با انجام اقدامات آموزشی و اقدامات مقابله‌ای، فرهنگی و اجتماعی توانست تقاضای مواد مخدر صنعتی را در این شهرستان به شدت کاهش دهد و این میزان به کمتر از پنج درصد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی آمار کشفیات مواد مخدر در شهرستان لنجان، ادامه داد: گزارشات مردمی نقش مهمی در کشف و شناسایی سوداگران مرگ و همچنین کاهش اعتیاد در جامعه دارد از این رو انتظار داریم، شهروندان از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ نیروی انتظامی را در شناسایی خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر یاری کنند.

افشاری اضافه کرد: یکی دیگر از اولویت‌های نیروی انتظامی در زمان حاضر پیشگیری و مقابله با انواع سرقت است، بر همین اساس در سال جاری ۱۲ باند بزرگ سرقت در شهرستان لنجان منهدم شد و آمار کشفیات سرقت نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد افزایش داشته است.

وی از کشف ۱۰۰ درصدی جرائم اینترنتی که در سال گذشته در شهرستان لنجان واقع شده‌اند، خبر داد و عنوان کرد: فضای مجازی شهرستان لنجان تحت کنترل و نظارت پلیس فتا قرار دارد و به صورت جدی با کسانی که در فضای مجازی به صورت سازمان‌ یافته اقدام به ترویج مفاسد اخلاقی کنند به شدت برخورد خواهد شد.

افشاری با بیان این که امروز کشف جرایم رایانه‌ای و فضای مجازی از مهمترین دغدغه‌ها است، گفت: پلیس فتا به عنوان یک سد محکم در مقابل ترویج کانال‌ها و شبکه‌های فساد اخلاقی ایستاده و باعث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه می‌شود از سوی دیگر با شناسایی فروشندگان مشروبات الکی، داروهای غیرمجاز، سلاح‌های غیرمجاز و شبکه‌های شرط‌بندی اجازه جولان افراد سودجو را در فضای مجازی نخواهد داد.

کد خبر 355519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.