کودکان میهمان ویژه شهردار شهرضا

شهرضا – همزمان با روز جهانی کودک، جمعی از دانش آموزان شهرضایی، میهمان شهردار این شهر بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، رحیم جافری، شهردار این شهر در دیدار با جمعی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه «سما»، اظهار کرد: حضور کودکان در ادارات و نهادهای مدنی، زمینه جامعه پذیری و آشنایی آنان با فعالیت‌های مختلف مدیران شهری را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: همه معلمان و متولیان آموزش و پرورش کودکان، باید آنان را با روش‌های خوب زیستن و مهارت‌های زندگی سالم آشنا کنند.

شهردار شهرضا تصریح کرد: شهرداری‌ها در بخش‌های مختلف، مانند حوزه خدمات شهری، پارک‌ها و فضای سبز و آتشنشانی به شهروندان خدمت می‌کنند، اما کارکرد بهتر این نهاد در گرو همکاری شهروندان است، بنابراین بهتر است، شهروندان از سنین کودکی با حقوق و تکالیف قانونی خود آشنا شوند.

جافری گفت: امروزه شهرداری ها به عنوان مدیران اصلی شهرها تلاش می‌کنند تا در کنار فعالیت‌های عمرانی خود، به امور فرهنگی نیز اهتمام ویژه داشته باشند که یکی از آن‌ها، آشنا کردن مردم به حقوق اقشار مختلف جامعه از جمله کودکان است.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مهمترین سرمایه اجتماعی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: آموزش، حمایت و بسترسازی برای انجام فعالیت‌های مختلف برای کودکان، امکان رشد و توسعه همه جانبه جامعه را در آینده فراهم می‌کند.

محمد مهدی مولائیان، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایمنا گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های شهرداری شهرضا، اجرای طرح‌هایی با هدف حمایت از حقوق کودکان است.

وی اضافه کرد: خط کشی مقابل همه مدارس شهر، تجهیز و ایمن سازی پارک‌ها و فضاهای بازی کودکان و برگزای کلاس‌های آموزش اطفاء حریق در همه مقاطع تحصیلی، از جمله برنامه‌های شهرداری برای ارایه خدمات مناسب به کودکان است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات همایش‌های «در مسیر خوشبختی» که هر هفته در سالن اجتماعات شهرداری برگزار می‌شود، توجه به مسائل و مشکلات کودکان و حقوق آنان است.

مولائیان از برگزاری باشگاه کتابخوان کودک و نوجوان در فرهنگسرای «شهید همت» شهرداری شهرضا خبر داد و افزود: حضور کودکان در شهرداری و دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار، آنان را با نهادهای مدنی و فعالیت‌های شهرداری آشنا می‌کند.

کد خبر 355517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.