طلاق در مبارکه ۲۰۰ درصد افزایش داشت/ کمبود دفاتر ثبت طلاق

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: طلاق ثبت شده در شهرستان مبارکه در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

مجتبی یکتامنش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت ازدواج و طلاق در استان اصفهان اظهار کرد: آمار ازدواج شش ماهه اول استان در سال ۹۶ بالغ بر ثبت ۱۶ هزار و ۲۱ مورد بوده و این در مقایسه با آمار ازدواج استان در شش ماهه ۹۷، با ۵ درصد افزایش به عدد ۱۶ هزار و ۹۳۲ رسیده است.

وی با اشاره به رشد ۲۲ درصدی ازدواج در شهرستان های اردستان و نطنز در شش ماه ۹۷ اظهار کرد: همچنین افزایش ۱۵ درصدی ثبت ازدواج در  شهرستان‌های گلپایگان و چادگان نیز ثبت شده است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه در شش ماه امسال شهرهای برخوار با ۲۴ درصد و خوانسار با ۱۷ درصد کاهش ازدواج را اعلام کرده‌اند، ادامه داد: همچنین ثبت ازدواج در فریدونشهر ۱۱ درصد کاهش داشته است.

  وی با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی طلاق در مبارکه تصریح کرد: همچنین گلپایگان با ۱۲۲ درصد و دولت‌آباد با ۱۱۹ درصد افزایش طلاق روبه رو بوده‌اند که یکی از بزرگترین دلایل این افزایش آمار طلاق، حضور افراد متقاضی طلاق از شهرهای همجوار به دلیل نداشتن دفاتر طلاق بوده است.

یکتامنش با اشاره به رتبه ۱۷ طلاق استان اصفهان در کشور گفت: شهرهای دهاقان با ۴۸ درصد، خوانسار با ۱۰ درصد و نجف‌آباد با ۸ درصد بیشترین کاهش طلاق نسبت به دوره مشابه سال قبل را داشته‌اند.

وی در خصوص وضعیت طلاق در شهرستان‌های غرب استان گفت: فریدن با افزایش ۲۰ درصدی طلاق و فریدونشهر با افزایش ۱۱۷ درصدی مواجه بوده‌اند که این امر می‌تواند به علت کمبود دفاتر طلاق و مشکلات اداری در دیگر شهرستان‌ها باشد که متقاضیان دیگر شهرهای مجاور را به سمت شهرهای دارای دفاتر طلاق سوق می‌دهد.

کد خبر 355485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.