مدارس ابتدایی شهرضا مشاور ندارد

شهرضا - رییس آموزش و پرورش شهرضا گفت: مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم در شهرضا مشاور ندارد، در حالی که وجود مشاور در همه مدارس یکی از مهمترین ضرورت‌های آموزشی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمود رستگار در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی این شهرستان با بیان اینکه نظام آموزشی متعهد به پیشگیری از هرنوع کودک آزاری است، تصریح کرد: معلمان و مربیان مدارس آموزش‌های مختلفی را می‌گذرانند و موارد احتمالی اینگونه تخلفات به سرعت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: چهار نوع کودک آزاری وجود دارد که در میان آن کودک آزای جنسی و جسمی از دیگر موارد ناگوارتر است و موارد نادری که در آموزش و پرورش وجود داشته باشد، شناسایی و پیگیری می‌شود.

رییس آموزش و پرورش شهرضا اضافه کرد: کودک آزاری جسمی در قالب تنبیه بدنی، سال‌ها است که در آموزش و پرورش ممنوع شده، اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که به همان اندازه که ممکن است تنبیه بدنی دانش آموزان وجود داشته باشد، معلم آزاری و برخوردهای ناپسند با آنان نیز از سوی برخی از دانش‌آموزان یا والدین وجود دارد.

رستگار کودک آزاری روحی را یکی از شیوه‌های ارتکاب این جرم دانست و تصریح کرد: متأسفانه هنوز نیز در بعضی موارد خانواده‌ها یا معلمان، نمره را ملاک سنجش دانش آموزان می‌دانند و با کاهش نمرات در یک یا چند درس، کودک یا نوجوان را تحقیر می‌کنند.

وی با بیان اینکه محرومیت از تحصیل نیز یکی از شیوه‌های کودک آزاری آموزشی است، خاطرنشان کرد: برخی از والدین کودکان خود را از سنین پایین در کلاس‌های مختلف آموزشی ثبت نام می‌کنند و به این وسیله روند رشد روحی و شخصیت کودک را دچار اختلال می‌کنند.

رییس آموزش و پرورش شهرضا ادامه داد: برخی از والدین در دورانی که باید با بازی و تفریح شخصیت کودک کامل شود، با ثبت نام در کلاس‌های هنری و ورزشی گوناگون، به حقوق او تجاوز می‌کنند، این رویداد نتیجه فراموشی نقش تربیتی و نظارتی خانواده و والدین است.

رستگار با بیان اینکه اعتبارات آموزش و پرورش برای حمایت از کودکان و خانواده‌های آسیب پذیر از ناهنجاری‌های اجتماعی کافی نیست، تأکید کرد: ۹۰ درصد از بودجه این وزارتخانه صرف پرداخت حقوق و مزایای معلمان و کارمندان اداری است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از توان خیران برای کاهش تبعات ناشی از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش، تصریح کرد: اگر خیران نبودند، بسیاری از فعالیت‌های آموزش و پرورش تعطیل می‌شد.

رییس آموزش و پرورش شهرضا ادامه داد: مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم در شهرضا معلم مشاور ندارند، در حالی که وجود مشاوران در همه مدارس یکی از مهمترین ضرورت‌های آموزشی و موارد مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

رستگار تصریح کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان با کمبود ۱۳ هزار معلم مواجه است که بیش از یکصد نفر از این تعداد مربوط به شهرضا است.

کد خبر 355470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.