بر گسترش روابط با ایران تاکید داریم

رییس‌جمهور عراق در دیدار با سفیر ایران در بغداد با اشاره به اینکه مصالح و امنیت ایران و بغداد، با هم پیوند خورده، گفت: در هر مشکل و بحرانی، ایران به کمک ما آمده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رییس جمهوری عراق یکشنبه شب در دیدار «ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وی در محل قصر سلام (صلح) با اشاره به ریشه های مشترک و روابط دیرینه دو کشور، خواستار تعمیق آن در ابعاد مختلف شد.

بَرهم صالح، در دیدار با سفیر ایران در بغداد با اشاره به اینکه مصالح و امنیت ایران و بغداد، با هم پیوند خورده، گفت: در هر مشکل و بحرانی، ایران به کمک ما آمده است.

برهم صالح گفت: در تماس های تلفنی با روسای کشورهای منطقه و دیدارهای خود با سفرای مختلف بر ضرورت کاهش تنش در منطقه و گسترش روابط با ایران تاکید کرده و معتقد است گسترش روابط و تعامل میان کشورهای منطقه به سود عراق و تمامی منطقه خواهد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب برهم صالح به عنوان رییس جمهوری عراق بر آمادگی خود برای تلاش هر چه بیشتر برای گسترش روابط میان دو کشور تاکید کرد.

مسجدی با تاکید بر اینکه ایران همواره در کنار عراق خواهد بود، ابراز امیدواری کرد در دوره جدید، شاهد پیشرفت عراق باشیم.

برهم صالح نامزد اتحادیه میهنی کردستان عراق در جلسه عصر سه شنبه گذشته پارلمان عراق در دور دوم رای گیری نمایندگان پارلمان عراق با پیروزی قاطع (۲۱۹ در مقابل ۲۲ رای) بر رقیب اصلی خود فواد حسین نامزد حزب دموکرات کردستان عراق، سومین رییس جمهوری عراق برای چهارمین دوره ریاست جمهوری این کشور پس از سقوط دیکتاتوری صدام معرفی شد.

وی بلافاصله پس از انتخاب به عنوان رییس جمهوری و ادای سوگند قانون اساسی، عادل عبدالمهدی را مامور تشکیل کابینه جدید این کشور کرد.
عبدالمهدی پیش تر مورد توافق عمده ائتلاف های پیروز در انتخابات پارلمانی ۲۲ اردیبهشت این کشور قرار گرفته بود و بدون مخالفت مشخصی به عنوان نخست وزیر جدید معرفی شد.

کد خبر 355467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.