کاهش حوادث مرتبط با تکیه‌های عزاداری در محرم ۹۷

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: پوشش ایمنی سازمان آتش‌نشانی در ایام محرم امسال توانست میزان حریق و حادثه را در دهه اول کنترل و به سه حادثه کاهش دهد.

محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به ایجاد پوشش ایمنی در خصوص پیشگیری از حوادث احتمالی در خیمه‌ها و چادرهای عزاداری اشاره و اظهار کرد: پیش از شروع ایام محرم ۸۸۰ مورد از محل‌های عزاداری توسط مسئولان ایستگاه‌ها و فرماندهان بررسی و موارد ایمنی مورد نیاز تذکر داده شد.

وی افزود: پس از بازدید ۳۰۱ محل به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی اخطار کتبی گرفتند و برای متولیان ۴۴۵ حسینیه و تکیه عزاداری نیز جلسات آموزشی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه در زمان برگزاری مراسم‌ها، ترافیک جمعیتی بالایی در برخی خیابان‌ها وجود داشت در این راستا ۱۶۸ خودرو اطفا کننده و نجات در خیابان‌های منتهی به مسیرهای شلوغ مستقر شد تا در زمان وقوع حادثه، آتش نشانان بتوانند در کمترین زمان ممکن به محل دسترسی پیدا کنند.

گلابی با تاکید بر اینکه پیشگیری از حوادث، می‌تواند به میزان قابل توجهی خسارت‌های مالی، جانی و روحی را کاهش دهد، اظهارکرد: سیم‌کشی‌های غیر اصولی برق، نبود مسیر ورود و خروج اضطراری، گازرسانی و لوله‌کشی غیر اصولی و غیر استاندارد، نداشتن تهویه مناسب و استفاده از وسایل گاز سوز به صورت غیر استاندارد، استفاده از لامپ‌های پُرمصرف و پُرحرارت و عدم رعایت فاصله مناسب، فضای کم ایستگاه‌های صلواتی با پوشش چادر، بنر و استفاده از شعله روباز و منقل‌های ذغالی جهت تهیه چایی و ... از جمله موارد ناایمن در خیمه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با پوشش ایمنی سازمان آتش‌نشانی در ایام محرم امسال، میزان حریق و حادثه در دهه اول کنترل و به سه حادثه کاهش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: کارشناسان حوزه آموزش و پیشگیری در ساعات اداری، آمادگی لازم جهت ارائه هرگونه مشاوره ایمنی به تمام شهروندان و متولیان مراسم‌های عزاداری را دارد، همچنین شماره تلفن ۳۲۶۷۴۴۴۴  به صورت شبانه روزی، آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان است.

کد خبر 355453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.