راهیان نور بهترین بستر برای پرورش انسان ها است

جانشین رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: اردوهای راهیان نور یکی از بهترین بسترها، زمینه‌ها و مکان‌های پرورش و تقویت انسان های همتراز با حکومت امام زمان است

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردارمحمد حسین سپهر در مراسم آغاز اردوهای راهیان نور که در جوار مزار شهید حججی برگزار شد، اظهارکرد: میانبرهای مسیر ایثار، شهادت و ایستادگی در عرصه های جهاد اکبر و جهاد اصغر راهیان نور و اربعین حسینی است.

وی افزود: پرورش و آموزش دینی و اسلامی در بستر راهیان نور و انس با شهدا و ایثارگران و صحنه های دفاع از اسلام و انقلاب تحقق یافته است.

جانشین رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه دشمن تلاش می کند ریشه اسلام را بخشکاند، تصریح کرد: دشمن علی رغم تلاش های بسیار، در تمام عرصه ها شکست خورده و امروز برای جبران آن به دنبال تغییر باور و سبک زندگی ملت مسلمان ایران است، اما مردم با تأسی از فرهنگ ایثار، مقاومت، شهادت و استکبار ستیزی در جبهه های حق علیه باطل، فرزندان خود را تربیت می کنند و خود را برای مقاومت و مبارزه در عرصه های استکبار ستیزی آماده کرده اند.

وی ادامه داد: امروز فرهنگ دفاع مقدس استمرار خط انبیاء الهی است، لذا با حضور دهها میلیونی در مناطق راهیان نور با شهدا پیمان می بندیم که راه شهید حججی ها را ادامه خواهیم داد.

سردار سپهر با تاکید بر اینکه ایران امروز بهترین شرایط اقتدار را دارد، گفت: وقتی دشمن تصمیم می گیرد که در اقدامی نابخردانه با یک حمله تروریستی عده ای از هموطنان را به شهادت برساند، ما اراده رهبری و نظام را در تنبیه دشمنان اسلام اعمال کرده و آمادگی داریم صحنه های دفاع مقدس را به برکت حیات فرهنگ دفاع مقدس در بین مسئولان و مردم در تنبیه متجاوزان و تکفیری ها تکرار کنیم.

وی تصریح کرد: ملت ایران به واسطه  ذخایر هشت سال دفاع مقدس این چهار دهه را پشت سرگذاشته و دشمن را ناکام و مغلوب اراده‌های آهنین خود کرده است.

جانشین رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور تاکید کرد: منتظر منتقم شهدای طول تاریخ هستیم، منتظر امامی که پرچم لاله الا الله را بر جهان خواهد افراشت، البته این نهضت تمدن امام زمانی نیاز به پرورش انسان هایی دارد که لیاقت سربازی امام زمان(عج) خود را داشته باشند.

وی گفت: تمام انبیاء و اولیاء الهی بزرگترین وظیفه خود را پرورش انسان های توحیدی و جهادی می دانستند و امروز امام و رهبر ما تأکید دارند که  امام زمان را تنها نمی‌گذاریم.

سردار سپهر گفت: راهیان نور یکی از بهترین بسترها و زمینه ها و مکان های پرورش و تقویت انسان های همتراز با حکومت امام زمان است.

وی با بیان اینکه مردم متدین ایران توانسته­ اند فرزندان خود را با سبک زندگی اسلامی تربیت و سرشار از خصوصیات ایستادگی و مقاومت پرورش دهند، اظهار کرد: سالانه با حضور دهها میلیونی در مناطق راهیان نور بار دیگر با شهدا پیمان می ­بندیم که راه و فرهنگ شما را ادامه می ­دهیم.

اعزام ۶۰۰ هزار نفر به اردوهای راهیان نور                                                                            

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: امسال ۶۰۰ هزار نفر به اردوهای راهیان نور که یکی از بهترین جریان‌های فرهنگی در آموزش پرورش به شمار می‌رود، اعزام می‌شوند.

وی خطاب به دانش‌آموزان اعزامی به راهیان نور که از استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری در این مجلس حاضر بودند، تصریح کرد: بسیاری از دانش آموزان امروز مشغول درس و تحصیل خود هستند و توفیق حضور در این مراسم نصیبشان نشده ­است، اما باید بدانید دعوت شده از سوی شهدا هستید و به خود ببالید.

وی ادامه داد: یکی از بهترین جریان‌های فرهنگی در آموزش پرورش که ثمره­‌های ارزشمندی نیز برای نظام جمهوری اسلامی و نظام تعلیم و تربیت داشته ­است اردوهای راهیان نور است و ما در مجموعه وزارتخانه آموزش و پرورش با تمام توان پای این برنامه ایستاده‌­ایم و تمام استلزاماتی که برای این کار لازم است را انجام می­‌دهیم.

کد خبر 355452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.