جمعیت روستانشین شهرضا کمتر از میانگین کشوری است

فرماندار شهرضا گفت: روستاییان ۳۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، این در حالی است که این میزان در شهرضا ۱۱ درصد جمعیت شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی اصغر رفیعی نژاد در «همایش روز ملی روستا و عشایر» شهرضا، با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی توسعه خدمات در مناطق روستایی و عشایری بوده است، تصریح کرد: وضعیت عمرانی روستاها با دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، هرچند تا شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مسئولان در رده‌های مختلف، باید دستاوردهای انقلاب در طول چهار دهه گذشته در مناطق روستایی را به اطلاع مردم در سایر مناطق برسانند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۸۹ طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی با اختصاص اعتباری بیش ۳۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۹ طرح در بخش کشاورزی بود که با اختصاص هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان، به بهره برداری رسید.

رفیعی نژاد با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب اسلامی، دیدگاه مسئولان به روستاییان و عشایر متفاوت بود، خاطرنشان کرد: در آن زمان روستاییان و عشایر نیروهای کار ارزان قیمتی بودند که در کارخانجات مونتاژ مستقر در شهرها، به کار گرفته می‌شدند.

وی با اشاره به نامگذاری  ۱۵ مهرماه به عنوان «روز ملی روستا و عشایر»، تصریح کرد: این روز فرصتی است تا با شناخت نیازهای مردم ساکن در این مناطق، برای ارایه خدمات بیشتر به آن‌ها برنامه ریزی شود.

فرماندار شهرضا ادامه داد: با تلاش نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای احیای قنوات شهرستان اختصاص یافته است.

رفیعی نژاد با اشاره به تلاش مسئولان این شهرستان برای کاهش آثار خشکسالی در مناطق روستایی، تصریح کرد: عملیات آبرسانی سیار به بیش از هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات شهرستان انجام شده است.

وی گفت: اعطای چهار میلیارد تومان تسهیلات توسعه روستایی، توزیع لوله‌های آبرسانی و استمهال بازپرداخت تسهیلات بانکی دریافتی، از دیگر خدمات ارایه شده به روستاییان شهرستان در سال جاری است.  

فرماندار شهرضا ادامه داد: لوله‌گذاری به طول دو هزار متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال در تنگ گله، سلطان خلیل و هوک، ایجاد استخر ذخیره آب به ظرفیت ۱۶۰۰ مترمکعب و با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال، از جمله خدمات عمرانی ارایه شده به عشایر منطقه در سال جاری بوده است که بیشتر در مناطقی همچون اطراف روستاهای کهرویه، هونجان، هوک، پنجگان، خروس‌گلو، تنگ گله و گلاجیک، ساکن هستند.

رفیعی نژاد با بیان اینکه تعداد ۵۰ هزار رأس دام عشایری در مناطق مختلف شهرضا وجود دارد، اظهار کرد: در این شهرستان ۵۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۳۲۲۰ نفر مستقر از حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: امسال ۳۰۰ خانوار کوچ‌رو و ۲۸۰ خانوار نیمه کوچ‌رو عشایری که از ۱۱ اردیبهشت‌ماه به شهرستان شهرضا وارد شدند، از نیمه مهرماه از شهرستان خارج می‌شوند.

فرماندار شهرضا اظهار کرد: روستاییان ۳۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، این در حالی است که این میزان در شهرضا ۱۱ درصد جمعیت شهرستان است.

کد خبر 355444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.