مقابله با آسیب‌های اجتماعی، نیازمند تلاش بیشتر مسئولان

تیران-فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند فعالیت علمی و خلاقانه به جای فعالیت های سطحی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، مجید حججی در جلسه شورای ساماندهی امور جوانان این شهرستان با اشاره به آمارهای ادارات این شهرستان در خصوص آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد به مواد مخدر و خودکشی و رفتارهای غیرمتعارف، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی روند روبه رشدی دارد و اقدامات گذشته این عرصه موثر بوده، اما هنوز کارهای انجام نشده زیادی وجود دارد.

وی افزود:  پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند فعالیت علمی و خلاقانه است، به همین جهت لازم است دستگاه های اداری، سازمان های مردم نهاد و نخبگان با ارایه راهکارهای موثر مشارکت کنند و از سخنرانی و گفتگوی گزارشی و تشریفاتی جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به نقش مدیریت شهری و روستایی برای کاهش آسیب های اجتماعی، تصریح کرد:  برای کاهش آسیب های اجتماعی باید ظرفیت مغفول مانده شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد استفاده قرار گیرد و اعضای آن، برای رفع چالش های منطقه خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت های شوراهای اسلامی شناخته نشده و مردم آن را به عنوان نهادی در خدمت دهیاری و شهرداری می دانند، این در حالی است که نقش شوراهای اسلامی بیش از این است و می‌توانند برای رفع مشکلات مختلف از جمله آسیب های اجتماعی نقش موثر و کارآمدی ایفا کنند.

حججی با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت همگانی و عمومی است، تصریح کرد: همکاری بین بخشی و اقدام عملیاتی در کارگروه ها و جلسه های هم اندیشی، باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نظرات جوانان و افراد توانمند در این خصوص گرفته شود.

وی اهتمام مسوولان شهرستان برای رفع نیازهای جوانان را خواستار شد و گفت: جمعیت جوان منطقه و حساسیت این گروه سنی اهمیت، ضرورت توجه به نیازهای این گروه را نشان می‌دهد، با وجود توانمندی زیاد این گروه سنی، باید برای کاهش دغدغه های اجتماعی و نیازهای آن گام برداشت.

فرماندار شهرستان تیران و کرون یادآورشد: فعالیت مفید ستاد ساماندهی جوانان نیازمند حضور و همکاری مدیران ادارات است و کلیه اعضا پیشنهادات و راهکارهای قابل اجرای خود را برای رفع نیازهای این قشر مطرح کنند.

کد خبر 355443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.