اعتماد مردم به سیاست های صنایع بزرگ لنجان کمرنگ شده است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: شهرستان لنجان شهرستانی صنعتی است و برهمین اساس صنعت و مردم باید درکنار یکدیگر قرار بگیرند تا بسیاری از مشکلات مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با مدیرعامل و معاونان شرکت سهامی ذوب آهن اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مهندسان داخلی دستاوردهای ماندگاری را در صنایع و برای کشور رقم زده اند، به همین دلیل با توجه به استقرار صنایع بزرگی همچون ذوب آهن در شهرستان لنجان انتظار می رود امروز در پرتو همدلی و جمع نگری تعامل کارخانه ذوب آهن با شهرهای همجوار را رقم زده و سیمای وحدت این مجموعه با مدیران شهری و مسئولان شهرستان را به درستی برای شهروندان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه بازگرداندن اعتماد مردم به صنعت، بزرگترین کاری است که مسئولان شهرستان لنجان و کارخانه ذوب آهن می توانند انجام دهند، افزود: اعتمادسازی، تقویت همکاری ها و توجه به هدف مشترک برای رشد و بالندگی در عرصه های مختلف به طور حتم اعتماد مردم را نسبت به صنایع همجوار با شهرهای لنجان را افزایش خواهد داد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: پرداخت مالیات برارزش افزوده و عوارض آلایندگی صنایع از جمله مطالباتی است که همواره در شهرستان لنجان نقل محافل بوده از این رو باید همه تلاش کنیم چیزی از مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی بر زمین نماند چراکه این عوارض، هزینه شهر و شهروندان می شود.

وی جذب نیروهای بومی شهرستان لنجان در صنایع همجوار با این شهرستان را امری ضروری دانست و ادامه داد: به دلیل تقاضای شغل در گذشته این ذهنیت در بین مردم به وجود آمد که این شهرستان به دلیل همجواری با صنایع بزرگ و مادر ، فرصتی برای ایجاد اشتغال دارد به همین علت لنجان به شهرستانی مهاجر پذیر مبدل شد.

صفرخانلو عنوان کرد: متاسفانه نرخ بیکاری شهرستان لنجان در استان اصفهان بالا بوده درحالی که این شهرستان از ظرفیت بالایی در حوزه های مختلف برخوردار است، از سوی دیگر لنجان شهرستانی صنعتی است برهمین اساس صنعت و مردم باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بسیاری از مشکلات مرتفع شود.

وی با بیان اینکه محور جذب نیروی انسانی در صنایع موجود در لنجان ، جذب از نیروهای این شهرستان است، اضافه کرد: امروز شهرستان لنجان با داشتن نیروهای تحصیل کرده و مختصص در رده‌های مختلف تخصصی انتظار دارد در صورت جذب نیرو در صنایع ، این افراد در اولویت جذب قرار داشته باشند البته این مهم امروز مورد توجه قرار گرفته و جذب نیروهای غیر بومی در کارخانجات لنجان غیرقانونی است و مجموعه های فعال در شهرستان مکلف هستند چنانچه جذب نیرو داشتند این مهم از نیروهای بومی انجام شود.

کد خبر 355441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.