نیروی کار ارزان روستایی، در خدمت سرمایه‌داران شهری

شهرضا - رییس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان شهرضا گفت: در حال حاضر نیروی کار ارزان روستایی در خدمت سرمایه‌داران شهری است، بنابراین روستاییان باید با تغییر سبک زندگی، شرایط لازم را برای اشتغال و بهره‌وری اقتصادی در محیط روستا فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مهرداد براهیمی در «همایش روز ملی روستا و عشایر» شهرضا، با بیان اینکه روستاییان و عشایر مهمترین پشتوانه تولید داخلی هستند، تصریح کرد: خدمات زیادی در دوران پس از انقلاب اسلامی به مناطق روستایی شده که غیرقابل انکار است، اما همچنان نیازهای زیادی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: اوضاع روستاها آنگونه که از سوی برخی از مسئولان مطرح می‌شود، خوب نیست و روستاییان با مشکلات فروانی مواجه هستند.

رییس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان شهرضا با بیان اینکه خشکسالی رمق روستاییان را گرفته و مشکلات آنان را چند برابر کرده است، اظهار کرد: اگر قرار باشد که ۳۰ درصد جمعیت کشور که در روستاها و مناطق عشایری کشور سکونت دارند، همچنان با مشکلات موجود دست به گریبان باشند، باید همچنان شاهد کاهش جمعیت آنان و افزایش مهاجرت به شهرها باشیم.

براهیمی با تأکید بر ضرورت تغییر سبک زندگی روستاییان، خاطرنشان کرد: دولت‌ها دیگر امکان احداث مسجد و حمام و سایر اماکن عمومی در روستاها را ندارند و در چنین شرایطی روستاییان باید زمینه جذب سرمایه به محل زندگی خود را فراهم کنند.

وی با انتقاد از عملکرد سیستم بانکی در واگذاری تسهیلات اشتغالزایی روستاییان، تصریح کرد: عملکرد سلیقه‌ای و خودسرانه بانک‌ها در واگذاری اعتبارات اشتغالزایی، روستاییان را مستأصل کرده است.

رییس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان شهرضا با بیان اینکه روستاییان منطقه در تأمین آب شرب با مشکلات زیادی مواجه هستند، اظهار کرد: قصد سیاه نمایی یا کتمان خدمات ارایه شده به روستاییان را نداریم، اما حقیقت این است که روستاییان به چالش‌های فراوانی مواجه هستند.

براهیمی با بیان اینکه در بعضی موارد کیفیت و قیمت صنایع دستی روستایی با سلیقه مشتریان منطبق نیست، تصریح کرد: در حال حاضر نیروی کار ارزان روستایی در خدمت سرمایه‌داران شهری است، بنابراین روستاییان باید با تغییر سبک زندگی، شرایط لازم را برای اشتغال و بهره‌وری اقتصادی در محیط روستا فراهم کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی روستایی همواره به مردم وعده می‌دهد، اما از عملی شدن وعده‌ها خبری نیست، تأکید کرد: مسئولان باید با جدیت بیشتری برای خدمت رسانی به روستاییان و عشایر تلاش کنند.

رییس شورای بخش مرکزی شهرستان شهرضا با بیان اینکه توسعه خدمات آموزشی در روستاها در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی غیر قابل مقایسه است، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر بیشتر معلمان بازنشسته به روستاها اعزام می‌شوند، این در حالی است که باید علاوه بر کمیت، به کیفیت آموزشی نیز توجه شود.

براهیمی با بیان اینکه جوانان باهوش روستایی همواره به دنبال مهاجرت به شهرها هستند، تصریح کرد: تنها روستاییان می‌تواند برای بهبود شرایط زندگی در روستاها اقدام کند و برای این منظور باید از امکانات طبیعی و تسهیلات حمایتی استفاده کنند.

کد خبر 355438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.