آبرسانی سیار به ۴۰۰ روستای استان اصفهان

خوانسار- مدیر کل امور آبفای روستایی استان اصفهان گفت: در سال جاری، دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب به صورت سیار در ۴۰۰ روستا در سراسر استان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، محمد حسین قرائتی در دیدار با فرماندار خوانسار اظهار کرد: در استان اصفهان هزار و ۳۳۹ روستا وجود دارد که از این تعداد، ۹۵۰ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آبفای روستایی هستند.

وی گفت:  با اجرای پروژه گلسار خوانسار از محل سد قمرود، آب شرب پایدار ۲۲ روستای شهرستان و سه روستای شهرستان گلپایگان تأمین می‌شود.

مدیر کل آبفای روستایی استان اصفهان افزود: ۵۰ کیلومتر از ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال پروژه گلسار، در سال گذشته و ۴۴ کیلومتر در یک سال اخیر اجرا شده است، مابقی پروژه نیز نیازمند اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان است که برای جذب آن از سوی نماینده شهرستان، پیگیری شده است.

قرائتی گفت: سال گذشته بالغ بر ۲۰ پروژه تعریف شده است که نیاز به ۳۱ میلیارد تومان اعتبار دارد تا چالش بحران آب در برخی روستاها برطرف شود،در سال جاری در استان بیشترین اعتبارات به مبلغ یک میلیارد و ۱۶ میلیون تومان به آبفای روستایی تخصیص داده شده است.

وی با بیان این‌که در کل استان تمام خدمات حوادث و نگهداری شبکه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: سال گذشته در سه روستای شهرستان خوانسار آبرسانی به صورت سیار انجام شد در حالی که در سال جاری تنها یک روستا نیاز به آبرسانی سیار داشت.

مدیر کل آبفای روستایی استان اصفهان گفت: از محل که اعتبارات صندوق  توسعه ملی امسال ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار به روستاها تخصیص داده شد که از این میزان ۲۰ میلیارد آن به استان اصفهان اختصاص یافت.

وی گفت: پرت آب در روستاهای شهرستان خوانسار ۴۰ درصد است و با مطالعاتی که انجام شده لوله‌های فرسوده نوسازی می‌شود.

مدیر کل آبفای روستایی استان اصفهان گفت: در سال جاری، دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب به صورت سیار در ۴۰۰ روستا در سراسر استان توزیع شد.

کد خبر 355435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.