اجرای پروژه برق‌رسانی به منطقه عشایری «جرکان»

شهرضا - رییس اداره امور عشایر شهرضا از آغاز عملیات اجرایی پروژه برق‌رسانی به منطقه عشایری «جرکان» این شهرستان، تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، نورالدین سهرابی عصر امروز (یکشنبه) در «همایش روز ملی روستا و عشایر» شهرضا، اظهار کرد: مهمترین معضلی که عشایر منطقه با آن مواجه هستند، خشکسالی و کمبود منابع آبی است.

وی آبرسانی سیار برای تأمین آب شرب انسان و دام را مهمترین رسالت مسئولان برای خدمات رسانی به عشایر دانست و افزود: روزانه ۱۲۰ هزار لیتر آب در مناطق عشایری توزیع می‌شود.

رییس اداره امور عشایر شهرضا از ساخت ۱۰ استخر ذخیره آب به ظرفیت دو هزار لیتر در شش ماه نخست امسال در مناطق عشایری این شهرستان خبر داد و افزود: در همین مدت، پروژه‌های لوله‌گذاری انتقال آب کشاورزی به طول دو هزار و ۵۰۰ متر اجرا شده است.

سهرابی با اشاره به احداث پل عشایری در منطقه «ماشک» با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان، خاطرنشان کرد: به دنبال اجرای این پروژه، طرح احداث جاده «هونجان» به «گرموک» نیز اجرا شد.

وی از معرفی ۳۹ طرح کارآفرینی عشایری برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی خبر داد و افزود: مجموعا دو میلیارد تومان به این متقاضیان دریافت این تسهیلات واگذار شده است.

رییس اداره امور عشایر شهرضا ادمه داد: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۲-۱۰ برای مبارزه با خشکسالی به عشایر منطقه واگذار شده است.

سهرابی از توزیع ۲۰۰ پکیج خورشیدی بین عشایر منطقه در شش ماه نخست امسال خبر داد و اضافه کرد: در همین مدت، ۳۵۰ کیلومتر از جاده‌های عشایری منطقه اصلاح شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ دو تیره عشایری شهرضا دارای شورای اسلامی شدند، اظهار کرد: نمایندگان عشایر در شورهای اسلامی، نقش مؤثری در بیان مشکلات و جذب تسهیلات دولتی و حمایتی دارند.

رییس اداره امور عشایر شهرضا اظهار کرد: دربارندگی‌های بهاری امسال عشایر منطقه خسارت‌های زیادی متحمل شدند که با همکاری نیروهای امدادی شهرستان از افزایش آن جلوگیری شد، اما لازم است برای سال آینده تدابیر پیشگیرانه اتخاذ و اجرا شود.

کد خبر 355433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.