آغاز طرح آمارگیری مسکن روستایی در شهرضا

شهرضا – بخشدار شهرضا از آغاز طرح آمارگیری مسکن روستایی از ۲۱ مهرماه در ۱۱ روستای بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن یونسی عصر امروز (یکشنبه) در همایش «روز ملی روستا و عشایر» این شهرستان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی منشا تحولات بسیاری در همه بخش‌ها، بویژه خدمات رسانی به روستاییان بوده است، تصریح کرد: در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش‌های بسیاری برای محرومیت‌زدایی از روستاها انجام شد که از آن‌ها می‌توان به اجرای طرح‌های گازرسانی، ایجاد و اصلاح راه‌های روستایی، اصلاح و مرمت قنوات و توسعه کشاورزی روستایی، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از جمعیت کشور در روستاها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند، اظهار کرد: این افراد نقش زیادی در رشد اقتصادی و توسعه پایدار در کشور دارند.

بخشدار شهرضا توجه به مناطق روستایی و عشایری را زمینه‌ساز رونق صنعت توریست دانست و افزود: هر تلاشی برای ایجاد بستر مناسب سرمایه‌گذاری در روستاها و مناطق عشایری، سبب کاسته شدن از آمار بیکاری و معضلات ناشی از آن می‌شود.

یونسی حفظ نیروی انسانی جوامع روستایی و عشایری را وظیفه‌ای همگانی دانست و خاطرنشان کرد: ارایه خدمات با هدف تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و عشایری از تمرکزگرایی شهری و در نتیجه افزایش جمعیت شهرنشین، جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه روستاییان و عشایر بازوان توانمند دولت‌ها هستند، اظهار کرد: اگر خواستار کاستن از مشکلات شهرها هستیم، باید تلاش کنیم تا مشکلات روستاییان و عشایر برطرف شود.

بخشدار شهرضا با بیان اینکه شاخص‌ها خدمات رسانی در زمینه خدمات عمومی و حفظ منابع آبی و خاکی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: هرچند سودجویان به دنبال سوء استفاده از منابع آبی و خاکی مناطق روستایی و عشایری هستند، اما افزایش نظارت‌های قانونی در سالیان اخیر، مانع موفقیت آن‌ها شده است.

یونسی از آغاز طرح آمارگیری مسکن روستایی در این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح از ۲۱ مرماه در ۱۱ روستای بخش مرکزی شهرضا اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در طول چهار دهه گذشته، همه دولت‌ها برای ارایه خدمات بهینه به روستاییان و عشایر تلاش کرده‌اند، اما در این میان، خدمات دولت «تدبیر و امید»، بی‌نظیر و غیرقابل مقایسه با سایر دولت‌ها بوده است.

بخشدار شهرضا با اشاره به تهیه پروپوزال طرح تهیه شناسنامه روستاهای بخش مرکزی این شهرستان، تصریح کرد: این طرح با همکاری دانشگاه دولتی و بخشداری شهرضا تهیه شده و کارشناسان در حال تکمیل آن هستند.

کد خبر 355431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.